De planning - Reisverslag uit Houten, Nederland van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu De planning - Reisverslag uit Houten, Nederland van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu

De planning

Door: Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

13 April 2010 | Nederland, Houten

Omnes viae Romam perducunt
Alle wegen leiden naar Rome

Beste familie, vriend(inn)en, collega's en pelgrimfans,

Welkom bij onze site, waar je de fietsavonturen van Carmen, Lucien en Remco kan volgen. Onze site heeft de naam CaLuRe gekregen, de eerste twee letters van onze namen wat in het Italiaans "warmte" betekent.

Binnenkort zullen wij onze motivaties voor deze pelgrimstocht kenbaar maken, maar we beginnen eerst met onze routeomschrijving:

Proloog - zaterdag 1 mei 2010
Houten (NL) - Driebergen-Rijsenburg (NL), Remco fietst zich warm
Afstand: 14,7 kilometer

Etappe 1 - zondag 2 mei 2010
Driebergen-Rijsenburg (NL) - Gennep (NL), Lucien gaat nu ook in de pedalen
Afstand: 86,8 kilometer

Etappe 2 - maandag 3 mei 2010
Gennep (NL) - Asselt (NL)
Afstand: 72,0 kilometer

Etappe 3 - dinsdag 4 mei 2010
Asselt (NL) - Birkesdorf (D)
Afstand: 74,8 kilometer

Etappe 4 - woensdag 5 mei 2010
Birkesdorf (D) - Remagen (D)
Afstand: 84,3 kilometer

Etappe 5 - donderdag 6 mei 2010
Remagen (D) - St. Goar (D)
Afstand: 81,4 kilometer

Etappe 6 - vrijdag 7 mei 2010
St. Goar (D) - Leeheim (D)
Afstand: 87,4 kilometer

Etappe 7 - zaterdag 8 mei 2010
Leeheim (D) - Schriesheim (D)
Afstand: 60,1 kilometer

Etappe 8 - zondag 9 mei 2010
Schriesheim (D) - Grötzingen (D)
Afstand: 71,5 kilometer

Etappe 9 - maandag 10 mei 2010
Grötzingen (D) - Strasbourg (F)
Afstand: 84,5 kilometer

Etappe 10 - dinsdag 11 mei 2010
Strasbourg (F) - Breisach am Rhein (D)
Afstand: 80,0 kilometer

Etappe 11 - woensdag 12 mei 2010
Breisach am Rhein (D) - Basel (CH)
Afstand: 69,0 kilometer

Etappe 12 - donderdag 13 mei 2010
Basel (CH) - Aarwangen (CH)
Afstand: 90,0 kilometer

Etappe 13 - vrijdag 14 mei 2010
Aarwangen (CH) - Golaten (CH)
Afstand: 79,0 kilometer

Etappe 14 - zaterdag 15 mei 2010
Golaten (CH) - Interlaken (CH), uiteraard betekent dit een bezoek aan Brasserie 17 voor een overheerlijke Rugenbräu
Afatand: 85,0 kilometer

Etappe 15 - zondag 16 mei 2010
Interlaken (CH) - Gletsch (CH), hopen dat de Grimselpas open is
Afstand: 67,0 kilometer

Etappe 16 - maandag 17 mei 2010
Gletsch (CH) - Brig (CH)
Afstand: 56,0 kilometer

RUSTDAG - dinsdag 18 mei 2010
Brig (CH), op bezoek bij Carmen en haar zus Karin (die hele lekkere Wallis-pasta kan maken)
Afstand: -

Etappe 17 - woensdag 19 mei 2010
Brig (CH) - Martigny (CH), Carmen moet nu ook aan de bak
Afstand: 90,0 kilometer

Etappe 18 - donderdag 20 mei 2010
Martigny (CH) - Aosta (I), over de St. Bernardpas
Afstand: 71,8 kilometer

Etappe 19 - vrijdag 21 mei 2010
Aosta (I) - Pont Saint Martin (I)
Afstand: 68,6 kilometer

Etappe 20 - zaterdag 22 mei 2010
Pont Saint Martin (I) - Santhià (I)
Afstand: 59,9 kilometer

Etappe 21 - zondag 23 mei 2010
Santhià (I) - Garlasco (I)
Afstand: 85,0 kilometer

Etappe 22 - maandag 24 mei 2010
Garlasco (I) - Orio Litta (I)
Afstand: 71,3 kilometer

Etappe 23 - dinsdag 25 mei 2010
Orio Litta (I) - Fidenza (I)
Afstand: 72,9 kilometer

Etappe 24 - woensdag 26 mei 2010
Fidenza (I) - Passo della Cisa (I)
Afstand: 76,0 kilometer

Etappe 25 - donderdag 27 mei 2010
Passo della Cisa (I) - Avenza (I)
Afstand: 84,7 kilometer

Etappe 26 - vrijdag 28 mei 2010
Avenza (I) - Altopascio (I)
Afstand: 77,9 kilometer

Etappe 27 - zaterdag 29 mei 2010
Altopascio (I) - Monteriggioni (I)
Afstand: 92,3 kilometer

Etappe 28 - zondag 30 mei 2010
Monteriggioni (I) - San Quirico d'Orcia (I)
Afstand: 76,4 kilometer

Etappe 29 - maandag 31 mei 2010
San Quirico d'Orcia (I) - Bolsena (I)
Afstand: 86,6 kilometer

Etappe 30 - dinsdag 1 juni 2010
Bolsena (I) - Sutri (I)
Afstand: 78,5 kilometer

Etappe 31 - woensdag 2 juni 2010
Sutri (I) - Città del Vaticano (V)
Afstand: 64,5 kilometer

Deus nobiscum in via
God is met ons op het pad

• 14 April 2010 - 17:45

Marinus En Diny:

Dolores breves, spiritus longus (= "Pijn is kortstondig, trots langdurend")
    Heel veel succes gewenst met deze Pelgrimage.
    In gedachten zijn wij bij jullie.
    Op onze website hebben we een speciale link gemaakt naar jullie CaLuRe - site.

• 30 April 2010 - 09:44

Edwin:

Hoi vrienden.

Super dat jullie zo'n lange reis gaan maken :) Zou graag mee gaan, maar helaas het gezinsleven gaat even voor.

Ik heb voor etappe 5 een tip. Stop niet in St Goar (wel een heel leuk dorp hoor) maar in Oberwesel. Hier heb je boven het dorp een pracht van een jeugdherberg naast slot Schönburg.

Je bereikt de jeugdherberg door bij de grote kerk, kan niet missen want deze staat naast het station, de Rhinelandeweg te nemen. Na een wat stevige klim ga je rechts de Schloss Schönburg in. Ann het einde van de weg aan de rechterhand is de jeugdherberg, voor jullie het wonder schone slot met een super restaurant.

Zet je fiets neer en check in, daarna gaan jullie een lekker wijntje drinken en wat eten in het slot met uitzicht over de Rijn! Weet zeker dat het genieten wordt.

Bij vertrek de volgende dag hebben jullie een makkie, lekker berg af afdalen naar de Rijn en ook meteen genieten van het uitzicht over de Rijn.

• 03 Mei 2010 - 13:53

HP:

Hey Strijder,

Helaas zit het weer jullie op dit moment niet zo mee.
    Wel heb ik er enorm veel respect voor, dat jullie deze uitdaging aangaan. Luus, pas goed op jezelf en ik zal via deze leuke site, je voortgang in de gaten houden. Geniet ervan.
    Trouwens, je weet natuurlijk al dat 020 geen kampioen is geworden. Maar ik vind het toch wel prettig om je dit nog ff mee te delen om je nog een extra steuntje in de rug te geven.
    Succes en tot gauw.

Verslag uit: Nederland, Houten

Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

Lucien: Jaren geleden ging ik met goede vrienden (Huub, Connie, Frans en Margot) en natuurlijk ook Remco mee naar Zuid-Frankrijk, waar wij bevangen werden door het fietsvirus. Bij thuiskomst besloten we exact 4 jaar geleden om een Santos trekkingbike te kopen en hebben die toen gelijk in die mooie meimaand uitgeprobeerd in de Pyreneeën. Inmiddels ben ik ook met een goede collega/vriend Arthur naar Santiago geweest, een geweldige ervaring was dit. Gelijk erna werden er plannen gemaakt om weer een mooie tocht te maken en dat werd dus Rome. In Brig sluit Carmen Lehner de zus van...aan, klasse! Ik verheug me erop en wil bij deze Marinus, Piet, Geralda en Suzan bedanken voor het vullen van deze site. Remco: geïnspireerd door de geweldige fietservaringen van Lucien naar Santiago, ook een trotse bezitter van een Santos-fiets en samen meerdere schitterende fietstochten gemaakt in de Pyreneeën met Lucien, wil ik nu ook een pelgrimstocht op de fiets afleggen. Niet de bestemming, maar de reis zelf als doel om tot mijzelf te komen. Carmen: Meine Motivation ist es mal was aussergewöhnliches zu tun. Aus dem Alltag herauszubrechen. Den Einklang mit der Natur zu erleben. Eine zeit erleben wo die wichtigsten Grundbedürfnisse zählen und aller Ueberfluss wegbleibt. Zu spüren wo Grenzen sind und diese zu überwinden. Ich freue mich in der Gruppe auf dem Weg zu sein, auf Entdeckungen und auf gemeinsame Erlebnisse. Innerlich Entspannung zu finden durch die körperlichen Anstrengung und der Nähe zur Natur. Der Weg als Ziel.

Actief sinds 20 Maart 2010