4e Etappe; Rein langs de Rijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu 4e Etappe; Rein langs de Rijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu

4e Etappe; Rein langs de Rijn

Door: Marinus namens Lucien Geutjes en Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

05 Mei 2010 | Duitsland, Berlijn

Eerst nog even een terugblik op gisteravond. Nadat onze fietsers zich wat hadden opgefrist, hebben ze een paar biertjes gedronken. Hierbij raakte zij in gesprek met de zoon van de eigenaresse van het Gasthaus. Na de gebruikelijke koetjes en kalfjes kwam het gesprek op bier; Duitse bieren de Duitse bierglazen en de zogenaamde 3 ‘slokken glazen’, of te wel bierglazen welke na 3 slokken leeg waren. Na gisteravond heten deze glazen anders, namelijk: Duitse jenever glazen voor bier!

Vanochtend een goed ontbijt gehad. De temperatuur was 8/9 graden. Goed fietsweer, behalve de wind. De tocht begon door open velden en hierdoor blies er een stugge wind in het gezicht. Ook de weg was geniepig, met van die constante stijgingen. Maar het landschap vergoelijkte toch veel, zoals de viaducten zonder wegen. In Nederland kennen we deze als ecoducten voor de wilde dieren.

In Euskirchen wat boodschappen gedaan, even eten en dan weer verder. Langzaam verdwenen de weilanden. Ze maakte plaats voor bossen. Voor het fietsen was dit heerlijk; minder last van de stugge wind in het gezicht. Ook werd de klim, welke redelijk vermoeiend was, beloond. Er volgde een lange afdaling, waarin de hoogte 200 meter afnam. Soms werden hierbij snelheden bereikt van wel 40 km/uur. Aan het einde van de afdaling lag nog een extra beloning te wachten; de RIJN bij Remagen. Het is 13:37 uur even tijd voor een SMS-je: “Hoi. Na hele lange afdaling zijn we in Remagen aangekomen. Prachtig fietsen langs de Rijn met zijn heuvels en burchten.”
Bij Remagen sloeg het half bewolkte weer ook om in een prachtig zonnige lucht. Op deze Bevrijdingsdag daar ook even stil gestaan bij WO II. Remagen is tijdens WO II zwaar gebombardeerd. Restanten van de toenmalige Rijnbrug zijn nog steeds zichtbaar.

Verder gaat de tocht, kilometer na kilometer, langs de Rijn. Mooie vergezichten spreken tot de verbeelding. De treintjes, de vakwerkhuisjes, de bergen en de bomen. Het gevoel van een Märklin spoorbaan dient zich aan. (Fleischmann mag ook)
Op aangeven van weerman Marinus hebben onze Pelgrims er vandaag een extra tandje bijgezet. De weersverwachting voor morgen is slecht met veel regen en mogelijk hagel. Hierop besloten om vandaag wat extra kilometers te maken. De planning was om in Koblenz-Kesselheim in een Gasthof te overnachten. Uitgerekend op woensdag bleek deze locatie gesloten. Met pijn en moeite de laatste kilometers doorgefietst. Na 105 km de slaapplaats voor vandaag gevonden; Koblenz-Wallersheim.

Uitgeput en geconfronteerd met de eerste pijntjes gaan de mannen douchen en daarna genieten van het witte goud van de streek; asperges met heerlijke moeselwijn.

• 05 Mei 2010 - 20:41

Connie&huub:

Hoi boys! Dat is het natuurlijk, al die duvels op de Uitweg hebben jullie uit verkeerde glazen gedronken! Vlg. Keer doen we het zoals jullie vandaag geleerd hebben: kleinere glazen en meer Duvel! Indrukwekkend reisverslag vandaag. En wat zijn jullie al ver en mooi op schema. Veel sterkte voor de dag van morgen en wij wensen jullie veel mooie uitzichten. Tot morgen! Teruste en luctor et emergo

• 06 Mei 2010 - 07:27

Taco:

Jullie gaan goed.....just keep singing all the way...Salut....

• 06 Mei 2010 - 07:29

Dennis:

Hej Remco en Lucien,

Ik begrijp dat na een harde werkdag de geneugten des levens 's avonds rijkelijk vloeien. Die moeten nog beter smaken dan anders na zo'n tukkie fietsen!

Succes voor de 5e etappe waarin weergod Wodan jullie pelgrims gaat testen op vastberadenheid. Hou in gedachten dat zo'n gele rakker extra lekker is als je die dag afgezien hebt!

• 06 Mei 2010 - 13:48

Wim Leerdam ICTRO:

Hallo Remco, We zien dat het erg goed gaat. Heel knap, hoor! Kunnen we ook op de site zien hoeveel km je hebt afgelegd en hoeveel je nog moet fietsen?

Succes namens Bert van Dam, Hilda Oomen en Wim van Leerdam

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

Lucien: Jaren geleden ging ik met goede vrienden (Huub, Connie, Frans en Margot) en natuurlijk ook Remco mee naar Zuid-Frankrijk, waar wij bevangen werden door het fietsvirus. Bij thuiskomst besloten we exact 4 jaar geleden om een Santos trekkingbike te kopen en hebben die toen gelijk in die mooie meimaand uitgeprobeerd in de Pyreneeën. Inmiddels ben ik ook met een goede collega/vriend Arthur naar Santiago geweest, een geweldige ervaring was dit. Gelijk erna werden er plannen gemaakt om weer een mooie tocht te maken en dat werd dus Rome. In Brig sluit Carmen Lehner de zus van...aan, klasse! Ik verheug me erop en wil bij deze Marinus, Piet, Geralda en Suzan bedanken voor het vullen van deze site. Remco: geïnspireerd door de geweldige fietservaringen van Lucien naar Santiago, ook een trotse bezitter van een Santos-fiets en samen meerdere schitterende fietstochten gemaakt in de Pyreneeën met Lucien, wil ik nu ook een pelgrimstocht op de fiets afleggen. Niet de bestemming, maar de reis zelf als doel om tot mijzelf te komen. Carmen: Meine Motivation ist es mal was aussergewöhnliches zu tun. Aus dem Alltag herauszubrechen. Den Einklang mit der Natur zu erleben. Eine zeit erleben wo die wichtigsten Grundbedürfnisse zählen und aller Ueberfluss wegbleibt. Zu spüren wo Grenzen sind und diese zu überwinden. Ich freue mich in der Gruppe auf dem Weg zu sein, auf Entdeckungen und auf gemeinsame Erlebnisse. Innerlich Entspannung zu finden durch die körperlichen Anstrengung und der Nähe zur Natur. Der Weg als Ziel.

Actief sinds 20 Maart 2010