6e Etappe; 'Mountainbike dag' - Reisverslag uit Gernsheim, Duitsland van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu 6e Etappe; 'Mountainbike dag' - Reisverslag uit Gernsheim, Duitsland van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu

6e Etappe; 'Mountainbike dag'

Door: Marinus namens Lucien Geutjes en Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

07 Mei 2010 | Duitsland, Gernsheim

Allereerst even terug naar gisteravond. Lucien ze gedachten waren in de Galgenwaard. Speciaal voor de wedstrijd FC Utrecht – FC Groningen had hij zijn FC Utrecht shirt meegenomen. Gisteravond kwam dit uit de tas om op afstand toch het Utreg gevoel te hebben. Maar wat is de stand geworden?
Nu vanavond om 20:45 uur hoor ik pas dat mijn clubje gewonnen heeft. Fantastisch. Hier pak ik straks een extra pint op.

Terug naar vandaag. Vanmorgen, na een goed ontbijt, om 09:00 uur op de fiets. Helaas regende het weer. We hadden graag de tijd genomen om het Slot te bezichtigen, maar met die regen is daar niet veel van gekomen. Snel wat foto’s en een videofilm gemaakt en op pad, lekker een afdaling naar beneden. Half weg even gestopt bij een uitzichtpunt om kasteel Pfalzgrafenstein, midden in de Rijn, te bewonderen.

Vervolgens weer verder. Het was vrij koud. Het regende en de afdaling was stijl. Beneden aangekomen hebben we de Rijn verder gevolgd. We kwamen toen in het plaatsje Bacharach. Een heel mooi oud plaatsje. De kasseien weg slingerde hier door het dorp, langs de vakwerk huizen. Vervolgens weer kilometers langs de Rijn tot we bij Bingen am Rhein kwamen. Hier trokken de heuvels zich wat terug en kwamen we meer in een vlakker land. Het leek wel wat op het landschap waar de Rijn in Nederland door stroomt. Bij Bingen hebben we Rijn ook verlaten. De Rijn maakt hier een grote bocht naar Mainz. Wij besloten om de bocht af te snijden en binnendoor te fietsen.

We gingen richting Immelheim; 40 km heuvel op en heuvel af. Een erg glooiend landschap met onverharde wegen. Blubber op de wegen en heel erg smerig wordende fietsen. Onze fietsen zien eruit als een zwijnenstal. Van onder tot boven onder de blubber. Echt van die Mountainbikes welke gebruikt worden tijdens het veldrijden. Door het weer, de modder en de vermoeidheid werd ons humeur behoorlijk op de proef gesteld. Dit werd nog verstrekt doordat we in Immelheim een verkeerde afslag namen. Dit leverde ons een pittig klimmetje omhoog extra op. Om vervolgens na enkele kilometers erachter te komen dat we verkeerd zitten en dat we terug moeten.

Omstreeks 14:00 uur gaven onze magen vervolgens aan dat we wat vergeten hadden. We zaten op een 3 km lange weg met een stijging van 5 a 6 in de buurt naar Nieder-Olm. Hier even een lunch-stop. Een heerlijk broodje met schnitzel en groente en 2 lekkere koppen koffie. Dat doet een mens goed. Na een half uurtje zijn we, met onze magen lekker vol, op de fiets gestapt voor het vervolg voor vandaag. Ook de weergoden kwamen aan onze kant staan. Voor het eerst vandaag was het droog. Tot vanavond is het ook droog gebleven. Alhoewel de lucht er soms wel dreigend uitzag.
Na een lange klim, volgde gelukkig weer een lange afdaling naar Nierstein. We waren toen weer terug bij de Rijn.

Het pontje bracht ons naar de overkant, naar Kornsand. Onze planning voor vandaag gaf als eindpunt Leeheim aan. Dat was een kleine 6 kilometer verder. Het was 17:00 uur en het was droog. Dus we besloten door te fietsen. We wilden een 20 kilometer extra maken vandaag.

Midden in het bos zagen we een leuk restaurantje liggen hier zijn we gestopt.
Om 19:45 uur even een SMS-je versturen naar Marinus: “We eten nu ergens in Erfelden. We willen nog 20 km. Het weer was bar en boos, maar nu droog. Op naar Gernsheim.”

Vervolgens heerlijk gegeten; verse asperges weggespoeld met mineraalwater. Echt voortreffelijk. Even uitbuiken en weer verder. Bij Bibestein onze drankvoorraad voor morgen aangevuld; flesjes cola en flesjes vruchtensap. En verder naar Gernsheim. Binnen de bebouwde kom eerst 2 kilometer industrie. Even verderop is dan ons Gasthaus. Maar …….. het is vrijdag. Het Gasthaus is gesloten. Even een tegenvaller. Wat nu?

Het routeboek erbij. Puzzelen en dan zien we dat er 18 km verderop, bij Lorsch, de volgende slaapplaats staat aangegeven. Dus maar weer fietsen. Net voordat we Gernstein uit willen rijden, zien we ineens aan ander Gasthof. Er staan fietsen buiten. Zou het waar zijn? Snel in de remmen en kijken. Gelukkig er is nog precies één dubbele kamer beschikbaar.

De dagteller staat op 101 km. Het is 19:30 uur. We zijn op. Moe duiken we onder de douche. Even dit verhaal en direct een, welverdiende, stevige pint. En daarna een extra pint omdat FC Utreg gewonnen heeft. Welterusten!

• 07 Mei 2010 - 21:02

Jan En Marty:

Goed hoor, deze forse afstanden. Even een tip. Spuit jullie fiets af en toe schoon, anders loopt de zaak vast. Morgen beter weer. Heel erg goed. J&M

• 07 Mei 2010 - 22:06

Dennis+Natasja:

Heren, topprestatie vandaag! Echte pelgrims zien af, pakken een omweggetje, tarten hun eigen humeur en komen aan het eind van de dag tot de conclusie dat ze goed gedaan hebben.

Remco, zal zondagmiddag wel even de uitslag van de return Groningen-Utrecht sms-en, maar alleen onder de voorwaarden dat Lucien zondag weer z'n Utrecht-shirt aandoet.

Succes voor de dag van morgen.

Groeten, Dennis

• 08 Mei 2010 - 00:16

Connie En Huub:

vandaag was dus zo'n dag waar we het over hadden vlak voor jullie vertrek. Geweldig om te lezen hoe jullie er een schep bovenop hebben gedaan! Het weer is morgen beter. FC Utreg heeft het goed gedaan jochie! Vraagt Huub direct: by the way, wie is er ook alweer landskampioen? Sterkte morgen! ConHuub

• 08 Mei 2010 - 06:08

Nienke:

Ben, net als alle anderen, onder de indruk van jullie prestatie.
    Zo te lezen gaat het nog goed en zijn jullie in afwachting van warmer weer. Inderdaad hebben jullie geluk dat jullie niet in Zuid Frankrijk zijn met alle sneeuw en storm. Groet van mij.

• 08 Mei 2010 - 09:54

Ferry:

Ha Geutjes, klasse hoe je het doet met je maat. Afgelopen donderdag scheelde het wel, dat je niet in de Galgenwaard was, wij hadden nu zelf wat meer biertjes om te drinken. Ik hou je op de hoogte, of we Europa ingaan, de komende week,indien de FC net zoveel karakter heeft als jullie, moet dat gaan lukken.

• 08 Mei 2010 - 15:54

Ron:

Hoi kanjers, ben nieuwsgierig wat de maat van de helm van Luus momenteel is:-)Het weer gaat beter worden zo te zien. Tot morgen weer!!

• 08 Mei 2010 - 16:03

Ingrid Dokter:

Heel leuk om het verslag weer te lezen, hoop dat jullie het een beetje droog houden. Heb mega veel respect voor jullie zet hem op!!!! Jullie gaan het gewoon weer doen.
    Dikke knuffel Inky.

• 08 Mei 2010 - 16:11

Marja:

Ha Neef!
    Hier dat 'n egte Afrikaanse boodskap - julle vorder goed,jammer van al die reën. Miskien moes julle eerder geswem het inplaas van fiets te ry?! :-)
    Liefdegroete

• 08 Mei 2010 - 20:33

Piet En Geralda:

Hallo deurtrappers! Super hoe jullie die trappers elke dag weer rond weten te krijgen. Of gaan de peddels rond? We hebben af en toe het idee dat je er net zo goed een boottocht van kunt maken met die regen....
    Jullie hebben in ieder geval je natje en je droogje.
    Zet 'm op; we wensen jullie mooie maar vooral droge dagen toe!
    Veel liefs en heel veel groetjes, Piet en Geralda

Verslag uit: Duitsland, Gernsheim

Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

Lucien: Jaren geleden ging ik met goede vrienden (Huub, Connie, Frans en Margot) en natuurlijk ook Remco mee naar Zuid-Frankrijk, waar wij bevangen werden door het fietsvirus. Bij thuiskomst besloten we exact 4 jaar geleden om een Santos trekkingbike te kopen en hebben die toen gelijk in die mooie meimaand uitgeprobeerd in de Pyreneeën. Inmiddels ben ik ook met een goede collega/vriend Arthur naar Santiago geweest, een geweldige ervaring was dit. Gelijk erna werden er plannen gemaakt om weer een mooie tocht te maken en dat werd dus Rome. In Brig sluit Carmen Lehner de zus van...aan, klasse! Ik verheug me erop en wil bij deze Marinus, Piet, Geralda en Suzan bedanken voor het vullen van deze site. Remco: geïnspireerd door de geweldige fietservaringen van Lucien naar Santiago, ook een trotse bezitter van een Santos-fiets en samen meerdere schitterende fietstochten gemaakt in de Pyreneeën met Lucien, wil ik nu ook een pelgrimstocht op de fiets afleggen. Niet de bestemming, maar de reis zelf als doel om tot mijzelf te komen. Carmen: Meine Motivation ist es mal was aussergewöhnliches zu tun. Aus dem Alltag herauszubrechen. Den Einklang mit der Natur zu erleben. Eine zeit erleben wo die wichtigsten Grundbedürfnisse zählen und aller Ueberfluss wegbleibt. Zu spüren wo Grenzen sind und diese zu überwinden. Ich freue mich in der Gruppe auf dem Weg zu sein, auf Entdeckungen und auf gemeinsame Erlebnisse. Innerlich Entspannung zu finden durch die körperlichen Anstrengung und der Nähe zur Natur. Der Weg als Ziel.

Actief sinds 20 Maart 2010