7e etappe; Geen plaats in de herberg - Reisverslag uit Weingarten, Duitsland van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu 7e etappe; Geen plaats in de herberg - Reisverslag uit Weingarten, Duitsland van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu

7e etappe; Geen plaats in de herberg

Door: Marinus namens Lucien Geutjes en Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

08 Mei 2010 | Duitsland, Weingarten

Vannacht hebben we heerlijk geslapen. Voor het eerst heeft Lucien de hele nacht geslapen. Mogelijk kwam dit ook van al het bier van de Waard. In totaal hebben we met z’n tweeën 6 glazen bier en 1 glas Schnaps naar binnen gewerkt.
Onze overnachting in Gernsheim was verder spotgoedkoop. Het lijkt wel of er voor Romegangers steeds wat van de prijs af gaat. Overigens is ook opvallend dat veel Nederlanders naar Rome onderweg zijn. We kregen al vragen over alle zonde die wij als Hollanders begaan.

Na een vriendelijk afscheid zijn we om 09:00 uur op de fiets gestapt. Het was fris, de temperatuur was 6 graden en het was droog, dus heerlijk fietsweer. We vertrokken door een prachtig bos. Vervolgens kwamen we aan in Lorsch. Een mooie stad met een prachtige stadsmuur en straten met kasseien. Hier fietsten we even verkeerd. Maar door het mooie straatbeeld gaf dit niet. Na Lorsch vervolgde we onze weg door kleine, rustige, dorpjes en langs weilanden. Bij Weinheim doemde links de bergen van het Zwarte Woud op, rechts lagen de eindeloze weilanden en af en toe zagen we de A5.

Om 13:00 uur bereikten we het stadje Ladenburg, we waren nu zo’n 8 km van Heidelberg. De zon zette net zo goed door als onze honger. We besloten midden op het pleintje te rusten. Een prachtig plein met vakwerkhuizen er om heen en, heel belangrijk, een bakker. Onze lunch inkopen waren: 3 broodjes gezond, een grote appelpunt voor Lucien en 2 hele grote mokken koffie. Heerlijk, echt genieten. Eigenlijk zaten we ook veel te lang, maar de zon was zo lekker. Alhoewel Remco vandaag wel een beetje van de leg was. Volgens Lucien rijdt Remco namelijk liever in de regen. En deze was vandaag afwezig.

De benen waren goed en de wil was om vanmiddag nog 50 km door te rijden naar Bruchsal, dus we vervolgde onze weg naar Heidelberg. In Heidelberg namen we de brug over de rivier de Neckar. Midden op de brug zijn we even gestopt om van het uitzicht te genieten. Een schitterend beeld van Heidelberg aan de ene kant en mooie heuvels aan de andere kant. En dan het weer, heerlijk, echt T-shirten weer.

15 km voorbij Heidelberg kwamen we een Duitser tegen. Hij was alleen en onderweg naar Rheinfelden in Zwitserland. Hij was vanmorgen in Bingen gestart en wilde ook naar Bruchsal. We besloten samen de laatste 25 km voor vandaag af te leggen. Onderweg hebben we over van alles en nog wat gepraat. Van hem kregen we ook de tip om in Frankrijk de linkeroever aan te houden. We hebben daarom besloten om onze route aan te passen en na Straatsburg (F) niet via Duitsland naar Zwitserland te fietsen, maar in Frankrijk te blijven.

Om 17:45 uur arriveerden we in Burchsal. Alleen we hadden pech. In Burchsal werd vandaag een hardloop evenement georganiseerd. Het eerste hotel bleek vol, het tweede hotel bleek vol. Het volgende hotel, Ratskeller, was vol. Gelukkig wilde de eigenaar wel even voor ons bellen. Hij heeft 7 hotels afgebeld. Allemaal waren ze vol. Er was dus geen plek voor ons, 3 Pelgrims, in deze Duitse plaats. Uiteindelijk bleek in Weingarten 1 tweepersoonskamer en 1 éénpersoonskamer (voor onze Duitse reisgenoot) beschikbaar te zijn. Dus dit betekende een extra 13 kilometer fietsen vandaag. We besloten om eerst bij Ratskeller te eten. Dit diner was verrukkelijk; gebraden gevogelte in cognac-saus, 3 grote stukken rösti en groenten (broccoli, bloemkool,sperzieboontjes, worteltjes). Een echt stevige maaltijd , weggespoeld met ½ liter cola en ½ liter mineraal water en dat voor 10 euro de man.

Om 19:30 uur weer de fiets op voor de laatste 13 km. Uitgeput, maar voldaan, kwamen we om 20:00 uur aan. We zitten in Gasthof Goldener Löwe. Een poort door, een binnenplaats, een oude boerenstal. Prachtig. Aan de overkant zijn weer de mooie vakwerkhuizen, een mooie rode kerk en een beek die naar beneden stroomt.

De dagteller staat op 113 km. We zitten 5 km voor Grötzingen, dus we liggen bijna een dag voor op schema. Direct nog even naar de bar en dan slapen.

• 08 Mei 2010 - 21:18

Ruud En Ria:

hij gaat goed heren en weer ons petje af.
    wij blijven duimen voor goed weer.remco dat moeten wij wel doen anders maakt je moeder (mij zus)zich zo zorgen.zij is toch bang dat je smelt.

• 08 Mei 2010 - 22:04

Dennis+Natasja:

Hej Remco,

Leuk dat je vandaag even belde! Mooie afstand vandaag en mooie foto's van al die Duitse plaatsjes. Hopelijk lukt het morgen weer om een flinke ruk te maken richting Straatsburg; je weet hoe de kathedraal er daar uitziet van onze autotochtje in 2005!

Met de sneeuw in Zwitserland valt het hopelijk mee, zodat jullie die paar heuveltjes gewoon overkunnen.

Succes voor morgen!

• 09 Mei 2010 - 08:39

Jan En Marty:

Hoi heren, het gaat fantasties wij zijn trots op jullie.

• 09 Mei 2010 - 09:16

Jan En Marty:

Echte pelgrims zijn jullie, zoals er gezocht moet worden voor een overnachting. Remco hoe gaat het met het buikje er wordt heerlijk gegeten.Vandaag naar Straatsburg daar zijn wij ook geweest dus wij weten nu waar je fiets.Groetjes J&M

• 09 Mei 2010 - 09:51

Connie En Huub:

Het gaat geweldig! So far so good! Luus we gaan dat KLPD toch n beetje opporren voor wat meer suppoost! Zeker het KICK! Waar blijven jullie jongens en meiden? De unit motorondersteuning komen vandaag 14.00 uur door Leersum met de renners van de Giro. Vanmiddag de finisch op de Croeselaan. Utrecht staat op z'n kop. Misschien komen jullie hen wel tegen ergens in Tosbcane. Verona is de finisch. Geniet er van jongens! XX C & H

• 09 Mei 2010 - 10:47

Bianca:

Iedere dag lees ik jullie reisverslag, wat gaan jullie goed zeg!! Bijna een dag voor op schema!! Super!! Goed om te lezen dat jullie goed eten en drinken...of de buikjes minder worden vraag ik me af ;-) maar het zorgt iig voor voldoende energie!!

• 09 Mei 2010 - 12:00

Croky:

Heeee Geut,
    En dag voor op schema,kun je mooi een daggie pilsen !!!!

• 09 Mei 2010 - 15:33

Edwin:

Jongens het het super zo te lezen.
    Een dag voorsprong is wel handig. Zeker met de bergen die nog komen gaan. Wij wensen jullie veel succes toe.

Vandaag in Driebergen de Giro voorbij zien komen, zag geen rugnummers Remko en Lucien ........

Zal leuk voor jullie zijn als jullie ze tegen komen de komende 3 weken.

Groet Anton, Liubov en Edwin

• 09 Mei 2010 - 17:38

Meupie/ouwegies:

Ha boetie en remco, pep en mem hebben bij mij gezellig gegeten en genoten van de reisverhalen. Jammer van het weer maar mooi dat jullie een vooorsprong hebben! Liefs
    lieve kanjers!een pelgrimage met vele beproevingen.na al die regen kan er alleen maar zegen op volgen;zoals alleen jullie stoere pelgrims verdienen.voor het naar bed gaan de moonlight dance;na een goede nachtrust op jullie knietjes met het oog op rome bidden aan allah voor sun en power, heel veel succes en vergeet niet te fietsen vele soentjies van de ouwegies;

• 09 Mei 2010 - 17:46

Aggie:

ben trots op jullie heren. knuffel

• 09 Mei 2010 - 19:10

Karin:

Hallo, wirklich super der Vorsprung! Grimselpass ist bis 28.05.10 in beide Richtungen geschlossen laut Verkehrsinformationen Schweiz! Na dann besser mal mit dem Zug ins Wallis! Um 14. Mai Geburtstagsessen von Carmen um 20.00 Uhr. Liebe Grüsse und rein in die Pedalen und schon mal das Billet kaufen. Liebe Grüsse Karin

Verslag uit: Duitsland, Weingarten

Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

Lucien: Jaren geleden ging ik met goede vrienden (Huub, Connie, Frans en Margot) en natuurlijk ook Remco mee naar Zuid-Frankrijk, waar wij bevangen werden door het fietsvirus. Bij thuiskomst besloten we exact 4 jaar geleden om een Santos trekkingbike te kopen en hebben die toen gelijk in die mooie meimaand uitgeprobeerd in de Pyreneeën. Inmiddels ben ik ook met een goede collega/vriend Arthur naar Santiago geweest, een geweldige ervaring was dit. Gelijk erna werden er plannen gemaakt om weer een mooie tocht te maken en dat werd dus Rome. In Brig sluit Carmen Lehner de zus van...aan, klasse! Ik verheug me erop en wil bij deze Marinus, Piet, Geralda en Suzan bedanken voor het vullen van deze site. Remco: geïnspireerd door de geweldige fietservaringen van Lucien naar Santiago, ook een trotse bezitter van een Santos-fiets en samen meerdere schitterende fietstochten gemaakt in de Pyreneeën met Lucien, wil ik nu ook een pelgrimstocht op de fiets afleggen. Niet de bestemming, maar de reis zelf als doel om tot mijzelf te komen. Carmen: Meine Motivation ist es mal was aussergewöhnliches zu tun. Aus dem Alltag herauszubrechen. Den Einklang mit der Natur zu erleben. Eine zeit erleben wo die wichtigsten Grundbedürfnisse zählen und aller Ueberfluss wegbleibt. Zu spüren wo Grenzen sind und diese zu überwinden. Ich freue mich in der Gruppe auf dem Weg zu sein, auf Entdeckungen und auf gemeinsame Erlebnisse. Innerlich Entspannung zu finden durch die körperlichen Anstrengung und der Nähe zur Natur. Der Weg als Ziel.

Actief sinds 20 Maart 2010