25e etappe: De laatste loodjes.... - Reisverslag uit Acquapendente, Italië van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu 25e etappe: De laatste loodjes.... - Reisverslag uit Acquapendente, Italië van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu

25e etappe: De laatste loodjes....

Door: Susan namens Carmen, Lucien en Remco

Blijf op de hoogte en volg Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

31 Mei 2010 | Italië, Acquapendente

Lieve volgers van Carmen, Lucien & Remco!

Het spijt mij zo verschrikkelijk, dat iedereen de hele avond heeft zitten wachten op enig verslag van deze grote kanjers! Ik was zeer op tijd hieraan begonnen, want ik had Lucien om 19.00 uur al aan de lijn. Kort daarop ben ik het hele verhaal in het reisverslag gaan tikken, maar toen gebeurde het allerergste………ik was al ruim 1 uur bezig en het einde (7 kantjes) was inzicht en ineens was alles weg! Foetsie! Nergens het verhaal meer te bekennen. Jullie begrijpen, ik was kwaad! Zo kwaad! Ik heb Piet & Marius gebeld of ze wisten waar het eventueel kon staan, maar ook zij konden mij niet verder helpen.Ik was op dat moment bij mijn ouders en inmiddels weer thuis achter de pc (23.30 uur), ga ik maar opnieuw beginnen. Ik heb Lucien beloofd, dat het er vandaag op zal staan! Sorry nogmaals, dat jullie zolang hebben moeten wachten, maar jullie kunnen echt trots zijn hoor op onze 3 Hero’s……!

Gisterenavond niet zo lekker geslapen, maar 3 uurtjes……wat het gemiddelde is, ging om 7.00 uur weer de wekker. Geen ontbijt, maar met musli-repen en water achter de kiezen, stapten we op de fiets. Het was al aardig warm. We hadden ons ingesmeerd en de bandana’s opgedaan. Om 08.30 uur hadden we de eerste 20 km gefietst, want het landschap was vlak en dat ging razendsnel. We reden Buonconvento binnen, een mooi vestingsdorpje aan de SR2. Het leek een klein dorpje, maar eenmaal door de poort, bleek het een best stadje. Bij de eerste bar stopten we en kochten we hier koffie met gebak.
Na deze goede vulling, volgden we de SR2 weer naar Rome. Niet wetend wat ons te wachten stond. We kwamen een hele stoet Oldtimers tegen. Van oude Fiatjes 500 tot aan mooie dure oude Ferrari’s. De weg ging nu door een heel glooiend landschap met links van ons aardige bergen.

Het was flink klimmen en dalen. Omhoog en weer omlaag. De temp steeg flink en om 11.00 uur hadden we al 35 km afgelegd. Maar veel dorpen kwamen niet meer en de magen raakten leeg door de vele beklimmingen. We moesten van de weg af. Deze weg ging steil omhoog, over een brug heen naar het plaatsje San Quirico d’Orcia. Een heel mooi oud stadje en hier wilden we gaan eten.

We moesten heel steil omhoog om hier te komen. We zochten de kerk en het plein om te kunnen stempelen. Ook hier was de vrouw van het bureau erg onder de indruk. Tegenover in de smalle straat, stonden wat tafels voor een restaurantje waar we konden eten. Maar het was nog te vroeg voor een warme lunch. We konden wel kiezen uit Toscaanse belegde warme broodjes; Crustini genaamd. Heerlijk belegd met spinazie, ei, pesto en leverpastei. Grote cola en water erbij maakten het feest helemaal compleet! Natuurlijk was er voor de lunch weer het bekende “flats-geluid”, maar dit keer op het servet van Lucien. De ober verwisselde het meteen. Wat is dat toch steeds met die vogels? Alle oldtimers kwamen op een gegeven moment langs onze tafels gescheurd en reden door het stadje. Zo gaaf en mooi! Zelfs een oude fiat uit 1930 reed mee.

Inmiddels is het 12.00 uur en we gaan richting het oude stadje. Bij de stadspoort op het plein kwamen we weer een andere stoet met oldtimers tegen. Hier hebben we weer extra water ingeslagen. Daarna gingen we heel steil naar beneden om weer op de hoofdweg terecht te komen. Bloedheet was het nu. Schitterend landschap, bergen en lange rijden Cypressen in eindeloos groene heuvels wisselden elkaar in hoog tempo af. Na goed 5 km kwam er weer een hele lange klim. Remco kreeg het nu echt zwaar en lag ver achter. Na 45 km, het was inmiddels 13.15 uur, kwamen we aan bij het dorp Gallina Castiglione d’Orcia. Midden in onze klim zagen we een overdekt terrasje en hier hielden we een rustpauze in en om water in te slaan. Maar ook om pasta te eten. Het restaurant was gelegen op 43 breedtegraad en Remco liet weten, dat Nederland op 52 breedtegraad ligt, dus we waren al aardig gezakt. Het restaurant heette: 43 graad Paralelo Cucina Tipica Toscana. (Lucien, ik kon niets vinden hiervan op internet…) Meerdere pelgrims te voet waren hier ook aan het uitrusten. Hier hebben we heerlijke lasagna gegeten met water erbij, geserveerd door een aardige ober. Met koffie na moet het weer lukken!

Om 14.15 uur gingen we weer op de fiets. Nu werd de klim lang en zwaar. Ook gingen we een tunnel door, maar we moesten op elkaar wachten vanwege onze verlichting.

Op ongeveer 55 km kwam er weer een klim, maar nu een van 20 km lang!!! Ontzettend zwaar! Vlak voor een hele lange tunnel van 1 km lang, was Lucien gestopt. Hij was alleen en na 5 minuten kwam Carmen. Lucien was erg duizelig vanwege de vele arbeid en hitte. Remco liet nog 1 kwartier op zich wachten. Hij kon niet meer! Met z’n 3-en zijn we de tunnel ingereden van 1 km lang. We hoopten zo op een afdaling. Aan de andere kant van de tunnel stond een Tsjechisch echtpaar uit te rusten bij hun fietsen. Zij hadden door Sardinië en Corsica gefietst en waren op hun terugreis naar Tsjechië. Zij konden ook niet meer. Net als wij een hele zware klim gehad en wij hoopten beiden op afdalingen! En zo geschiede. We gingen allemaal afdalingen tegemoet. Heel steil naar beneden, wel 10 km lang. Het hoogtepunt (klim) lag op 850 meter. Het landschap was hier zo mooi en uitgestrekt en Remco kon lekker bijkomen.

De borden Rome vlogen ons om de oren.Vanochtend stond er nog 220 km naar Rome en nu nog maar 148 km.
Toen de weg weer glooiend werd, reed ik weer verder, want ik wilde naar het volgende plaatsje: Acquapendente. Nog 12 km te gaan.
We stopten in de schaduw, net voorbij een piepklein dorpje na een brug. We wachtte op Remco. Carmen en ik liepen naar de overkant vd weg, naar een man die buiten stond, om te vragen hoever en hoe zwaar het volgende dorpje lag. “Klein uurtje” zei die man bij zijn huis. Toen Remco aankwam, wilde hij alleen nog maar slapen! Op dat moment voelde ik een steek onder mijn wielershirt. Een wesp had mij in mijn nog kleine overgebleven buik gestoken. Deze wesp was tijdens de afdaling naar binnen gevlogen en nu had hij mij uiteindelijk toch te pakken gekregen. Mijn laatste lucht verdween uit mijn Duitse helm!

Remco had het helemaal gehad en was al weggereden en trapte door! Wij gingen er later achteraan en al gauw hadden wij Remco alweer ingehaald. We wilden naar de eindbestemming. We moesten alle drie vechten, terwijl Lucien zich ijzersterk voelde. We moesten nog 4 km een hele steile helling op om bij onze eindbestemming van vandaag te komen. We dachten: Arme Remco. Het was fors doortrappen. De helling was 12 – 14%. Eenmaal het dorp bereikt, zagen we op een bord: 130 km ROME. We hebben vandaag 88 km afgelegd!

We vonden een Pizzaria waar we boven konden slapen. Alleen Remco was nog niet boven! Weer kwamen we dezelfde groep Oldtimers tegen en zij allemaal toeteren en hun armen omhoog, vanwege onze prestaties. Wij hadden een kamer met z’n drietjes voor 55 euro.
Na 1 kwartier kwam Remco eraan. Helemaal bleek en doodkapot!
Wat was hij blij, dat ie ’t gehaald had.

Rome is niet ver meer!!!!!

• 31 Mei 2010 - 05:52

Frank:

Klasse, lange Carmen en Remco. Wat een verhaal. Nog even en je bent in Rome sneller dan gedacht. Hoop nog wat van jullie verhalen te lezen groetekes

• 31 Mei 2010 - 06:29

Ria En Ruud:

remco het klopt echt de laaste loodjes maar met nog 150km voor de boog zal het je lukken. als jullie morgen de klokken van de st pieter horen gaan de laaste km als een raket en wat ben ik trots op mijn groote neef groetjes en veilige km

• 31 Mei 2010 - 07:28

Jan En Marty:

Hoi Remco,
    Het verslag was laat maar petje af voor de mensen die daar voor zorgen.
    Jij belde al om 18.00 uur hoe de dag was verlopen en je klonk oververmoeid, maar voor iemand die nooit fiets is de prestatie dubbel zo zwaar en je kan niet goed tegen heel warm weer.
    Nog even volhouden, nog maar 150 kilometer, dat is nog maar 2 x 75 en dat ga je redden.
    Als je eenmaal in Rome bent aangekomen en op een terrasje zit, denk je hier lachend aan terug.
    Wij zijn trots op je.
    Groetjes J&M

• 31 Mei 2010 - 09:13

Ron:

Niet alleen de mensen die fietsen leveren een prestatie. Alle complimenten naar de mensen die iedere dag weer dit reisverslag maken. Hier neem ik ook mijn petje voor af!! Heel erg bedankt.
    Carmen, Luus, Remco nog even doorbijten,
    Trap ze

• 31 Mei 2010 - 09:19

Bianca:

Ik heb echt respect voor jullie prestatie!!
    Rome is zo mooi, dat zal straks alle pijn verzachten.

• 31 Mei 2010 - 13:11

Piet En Geralda:

R E S P E C T !!!!!!!!

• 31 Mei 2010 - 14:08

Marinus:

Susan: Heel veel respect voor je doorzettingsvermogen om midden in de nacht het vrehaal van onze pelgrims zo mooi te verwoorden.

CaLuRe, pelgrim-innetje en perlgrim-mannentjes jullie zijn echte mannetjes putters. De klus op een haar na gevild. Nog 2, hopelijke hele mooie, dagen en het Sint Pietersplein ligt aan JULLIE voeten. Nog even doorzetten en heel veel succes.

• 31 Mei 2010 - 14:32

Anita:

Hartstikke goed dame en beide heren. Super goede prestatie en al bijna in Rome!

Het is jammer dat we niet met de hele afdeling tegelijk weg kunnen anders hadden we er daar in Rome voor jou gestaan Lucien en natuurlijk ook voor de anderen : ) Hadden we er een leuk teambuildingsweekje aan vast kunnen plakken.

Veel succes met de laatste kilometers.

• 31 Mei 2010 - 16:31

Connie & Huub:

De beloning van al die inspanningen Is nabij:ROME.
    Geweldige , mooie belevenissen. Geniet van het mooie Rome.
    Doe de groeten aan Popi Beni.
    Ave. Blanche en Hubertus

• 31 Mei 2010 - 17:07

Piet:

Ben net thuis en lees dit zware verhaal. Geweldig Susan hoe je je door de frustratie heengeworsteld hebt. Remco: klasse hoe je doorknokt!!! Carmen Du bist wünderbar stark!!! En Lussje, wat ben ik trots op je!!!
    Jullie zijn het zeker waard om dit te verslaan, want wat een ongelofelijke prestatie leveren jullie!
    Popi Jopie roept al: Waar bleiben die Jungen?
    Succes!

• 31 Mei 2010 - 18:14

Tamira:

RESPECT !!

Heel veel suc6 met de laatste loodjes.
    Rome wacht op jullie

Verslag uit: Italië, Acquapendente

Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

Lucien: Jaren geleden ging ik met goede vrienden (Huub, Connie, Frans en Margot) en natuurlijk ook Remco mee naar Zuid-Frankrijk, waar wij bevangen werden door het fietsvirus. Bij thuiskomst besloten we exact 4 jaar geleden om een Santos trekkingbike te kopen en hebben die toen gelijk in die mooie meimaand uitgeprobeerd in de Pyreneeën. Inmiddels ben ik ook met een goede collega/vriend Arthur naar Santiago geweest, een geweldige ervaring was dit. Gelijk erna werden er plannen gemaakt om weer een mooie tocht te maken en dat werd dus Rome. In Brig sluit Carmen Lehner de zus van...aan, klasse! Ik verheug me erop en wil bij deze Marinus, Piet, Geralda en Suzan bedanken voor het vullen van deze site. Remco: geïnspireerd door de geweldige fietservaringen van Lucien naar Santiago, ook een trotse bezitter van een Santos-fiets en samen meerdere schitterende fietstochten gemaakt in de Pyreneeën met Lucien, wil ik nu ook een pelgrimstocht op de fiets afleggen. Niet de bestemming, maar de reis zelf als doel om tot mijzelf te komen. Carmen: Meine Motivation ist es mal was aussergewöhnliches zu tun. Aus dem Alltag herauszubrechen. Den Einklang mit der Natur zu erleben. Eine zeit erleben wo die wichtigsten Grundbedürfnisse zählen und aller Ueberfluss wegbleibt. Zu spüren wo Grenzen sind und diese zu überwinden. Ich freue mich in der Gruppe auf dem Weg zu sein, auf Entdeckungen und auf gemeinsame Erlebnisse. Innerlich Entspannung zu finden durch die körperlichen Anstrengung und der Nähe zur Natur. Der Weg als Ziel.

Actief sinds 20 Maart 2010