28e etappe: Vaticaanstad!!! - Reisverslag uit Vatican City, Vaticaanstad van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu 28e etappe: Vaticaanstad!!! - Reisverslag uit Vatican City, Vaticaanstad van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu

28e etappe: Vaticaanstad!!!

Door: Susan namens Carmen, Lucien en Remco

Blijf op de hoogte en volg Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

02 Juni 2010 | Vaticaanstad, Vatican City

Lieve volgers, ik kreeg zojuist, 11.00 uur, een sms van Lucien met de volgende tekst:

Hallo, na 40 km fietsen nu voor het Vaticaan! Het is erg druk. De Paus staat net ook toevallig op het plein. Champagne wordt nu geopend na 2144 km!!!!

Vanochtend 7.00 uur met pijn en moeite opgestaan. Gisterenavond zijn Carmen & Remco naar de Pizzeria aan de overkant vd camping gegaan. Lucien met de campingeigenaar wat gedronken en gekletst. Lucien had geen honger. Tegen het donker aan, ging Lucien naar de overkant, naar het privéstrand, om te genieten van het water en de rust.
Het is hier vast nog mooier dan Rome. Toen is Lucien Carmen & Remco gaan opzoeken. De pizzeria was dicht!!! Verder gelopen, leerde mij, dat er niets in de buurt was…….dus waar waren zij? Ik op de fiets hun gaan opzoeken. Na een kwartier, inmiddels al pikkedonker, vond ik een zijweggetje die naar het meer liep. En eindigde in een Pizzeria. Daar zat meneer Vroom rustig zijn pizza op te eten. Zijn daarna met z’n drieën terug gegaan naar de camping.

2 juni.
Vanochtend dus met pijn en moeite de laatste etappe. Dit keer zonder al die bagage, maar slechts met 1 stuurtas en 1 zijtas met ons Rome shirt erin en een regenpak. Om 8.30 uur op de fiets gestapt. Na 6 km verlieten we het meer en kwamen we aan AIJUILLARA SABAZIA.
Hier dronken we koffie en aten we de heerlijke taartjes. Daarna ging het verder naar Rome,La Storta(voorwijk) Heuvel op en heuvel af. Via de
VIA TRIONFALE reden we de stad binnen. Daar beneden zagen we de Sint Pieter Dom. We reden langs de stadsmuur, wat de grens is van Vaticaanstad. We kwamen uit bij grote pilaren. Het was er druk. Vol met mensen. Op grote schermen was de mis te zien en de Paus zagen we ook. Het was de Nationale Feestdag. We waren hier precies om 11.00 uur.
40 km gereden in 2,5 uur. We hebben wat foto’s gemaakt en wat gefilmd. Toen de lange straat uitgereden. En nog een foto gemaakt aan het uiteinde. Bij Castle Sant Angelo een foto gemaakt. Op muurtje geklommen, kon je de rivier zien stromen, de VIUME TEVERE(rivier). Hele mooie bruggen.

Toen gauw de stad uit. Eerst even zoeken door het drukke verkeer, maar gauw weer de juiste route gevonden. Toen we door de grote straten reden, hingen er helikopters boven ons. Daar kwam ons feest aan!!! 8 grote Starfighters vlogen over ons heen en spoten de 3 bekende kleuren uit boven de stad. Ook gefilmd. Machtig mooi was dit om te zien! Toen gauw verder. En net buiten Rome een foto gemaakt van het bordje Rome. En daar stond ook een goed restaurant. Daar heerlijk gegeten en op naar de laatste 40 km. Terug naar de camping.

Vandaag 80 km gereden, totaal 2188 km. Morgen een busticket gekocht. We halen Karin op die aankomt in de middag in Rome. En dan gaan we meteen onze diploma’s ophalen.

Het was een mooie reis, waar veel kracht en uithoudingsvermogen vergde. Ook vooral doorzettings-vermogen. In de zware, maar mooie heuvels van Toscane en de bergen, de Alpen en de Appenijnen niet te vergeten. Nu genieten van Rome. En de rust op de camping en het mooie meer. Probeer nog dagelijks te schrijven wat we gezien hebben in Rome. Iedereen bedankt voor hun steun en support! Dat deed ons goed en geeft ons een mooi dagboek voor later, die in een boekvorm wordt uitgegeven. Ik bedank onze 3 schrijvers, Marinus, Piet en Susan, namens mij, Remco en Carmen!

• 02 Juni 2010 - 09:46

Piet En Geralda:

WAUW!!! Jullie einddoel bereikt en de paus ook nog aanwezig! Pak dat dilpoma en baadt je zelf in TROTS!

• 02 Juni 2010 - 11:04

Marinus:

Pelgrims, de tocht is volbracht. Het lot heeft jullie gebracht op Het Plein nabij de Paus. Een goed teken. Geniet ervan.

• 02 Juni 2010 - 12:50

Jan En Marty:

Hoi Remco,
    PICCO BELLO, FANTASTICO het diploma op zak,na een pelmgrimstocht van regen,zon, vallen en opstaan.Petje af.
    (Diploma fietsreis naar Rome staat ook leuk op jullie CV).
    Zelfs de paus verwelkomde jullie persoonlijk met champagne,PROOST op jullie gezondheid en nu genieten.
    Wij nemen ook een glasje.
    Ook willen wij de schrijvers bedanken voor iedere dag een geweldig verhaal, wij zullen dat nog gaan missen. Groetjes J&M

• 02 Juni 2010 - 14:10

Connie En Huub:

Carmen, Lucien en Remco!!! Proficiat! Geweldig wat een prestatie! Hulde aan jullie. Neem er 1 neen neem er maar meer want dit hebben jullie echt verdiend!!!
    Veel plezier in Rome!!

XXX Connie en Huub

• 02 Juni 2010 - 14:57

Inky:

Hoi Kanjers
    Helemaal super ben trots op jullie.
    De champagne mag rijkelijk vloeien, geniet nog ff lekker en spreek je weer als je terug bent.
    Dikke knuffel Inky.

• 02 Juni 2010 - 16:57

Ferry:

Jullie van harte gefeliciteerd, knappe prestatie van allle 3. Geutjes, en nu niet gelijk aan de halve liters, want als het nieuwe seizoen bij de FC begint, hoop ik je nog in dezelfde staat te zien, zoals je nu bent.
    Geniet er van in Rome, en tot laterrsssss.

• 02 Juni 2010 - 17:42

Ruud En Ria:

van harte jullie 3 geweldig gedaan jullie kunnen trots op je zelf zijn.wij zullen al jullie verhalen gaan missen. geniet van rome want o wat is die stad mooi

• 02 Juni 2010 - 19:52

Astrid:

Nogmaals klasse, geniet van Rome , proficiat

• 02 Juni 2010 - 19:54

Therese Und Karl:

Herzliche Gratulation zu der tollen Leistung,jeden Abend haben wir die Berichte mit viel Interesse gelesen, wird uns in Zukunft fehlen.Kommt gut noch Hause.

• 02 Juni 2010 - 19:56

Esther:

Oh geweldig, wat een doorzettingsvermogen hebben jullie toch. Zal wennen zijn al die dagen met de fiets in de rust en nu in de hectiek van Rome aangekomen. Zet je fiets aan de kant en geniet van deze geweldige stad. Proficiat

• 02 Juni 2010 - 20:00

Willem:

You did it again mate, top
    gefeliciteerd jullie alle drie.
    Kom gauw een biertje halen in het Utrechtse dat heb je verdient. Proost

• 02 Juni 2010 - 20:52

Piet:

Spezielle Glückwunsch auf Deutsch noch! Carmen, dass ist superklasse wass du geschafst hattest! Und immer so froh und positiv! Es hat die kals wieter lassen kommen!!!
    Mach's gut!

• 04 Juni 2010 - 07:33

Nienke:

Dame en Heren,
    Gefeliciteerd met jullie prestatie en schrijvers bedankt voor jullie verslagen!
    Groet

• 04 Juni 2010 - 07:43

Taco:

Gefeliciteerd dame en heren......wereld prestatie...geniet nog van een paar mooie dagen en voor die "lange Luus"..proost pik wordt maar zalig dronken...gegroet u allen..

• 04 Juni 2010 - 18:06

Renske:

Super das euch die Finish erreicht haben!
    Ich wünsche euch alle ein gute Heimreise!
    Bis bald!

Liebe gruss,

• 08 Juni 2010 - 21:42

Frank:

Mooi om dit allemaal te lezen top, gefeliciteerd

Verslag uit: Vaticaanstad, Vatican City

Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

Lucien: Jaren geleden ging ik met goede vrienden (Huub, Connie, Frans en Margot) en natuurlijk ook Remco mee naar Zuid-Frankrijk, waar wij bevangen werden door het fietsvirus. Bij thuiskomst besloten we exact 4 jaar geleden om een Santos trekkingbike te kopen en hebben die toen gelijk in die mooie meimaand uitgeprobeerd in de Pyreneeën. Inmiddels ben ik ook met een goede collega/vriend Arthur naar Santiago geweest, een geweldige ervaring was dit. Gelijk erna werden er plannen gemaakt om weer een mooie tocht te maken en dat werd dus Rome. In Brig sluit Carmen Lehner de zus van...aan, klasse! Ik verheug me erop en wil bij deze Marinus, Piet, Geralda en Suzan bedanken voor het vullen van deze site. Remco: geïnspireerd door de geweldige fietservaringen van Lucien naar Santiago, ook een trotse bezitter van een Santos-fiets en samen meerdere schitterende fietstochten gemaakt in de Pyreneeën met Lucien, wil ik nu ook een pelgrimstocht op de fiets afleggen. Niet de bestemming, maar de reis zelf als doel om tot mijzelf te komen. Carmen: Meine Motivation ist es mal was aussergewöhnliches zu tun. Aus dem Alltag herauszubrechen. Den Einklang mit der Natur zu erleben. Eine zeit erleben wo die wichtigsten Grundbedürfnisse zählen und aller Ueberfluss wegbleibt. Zu spüren wo Grenzen sind und diese zu überwinden. Ich freue mich in der Gruppe auf dem Weg zu sein, auf Entdeckungen und auf gemeinsame Erlebnisse. Innerlich Entspannung zu finden durch die körperlichen Anstrengung und der Nähe zur Natur. Der Weg als Ziel.

Actief sinds 20 Maart 2010