aankomst Karin Rome Termini - Reisverslag uit Rome, Italië van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu aankomst Karin Rome Termini - Reisverslag uit Rome, Italië van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu

aankomst Karin Rome Termini

Door: Lucien

Blijf op de hoogte en volg Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

03 Juni 2010 | Italië, Rome

's ochtends weer vroeg opgestaan in ons chaletje op Camping Esmeraldo
We wilden voordat Karin aankomt naar het Vaticaan om onze laatste stempel te halen en daarmee de oorkonde te krijgen voor de afgelegde reis naar Rome

Om half negen stonden we aan de overkant van de camping op de bus te wachten, maar helaas die kwam weer eens niet, dit is Italie he .... gelukkig kwam Bart de jongen van de camping met zijn bus langs en nam ons gratis mee naar het station Anguillara, dit is 12 km verder van Trevignano. Daar neem je dan de trein naar Valle Aurellia te Rome nabij vaticaanstad.
We zochten het buro van de via Francegena aan de via Pellegrini.
Daar aangekomen geen buro ook geen kerk of wat dan ook, dus geen oorkonde en het vaticaan is voor dit om 12:00 uur dicht.
We liepen te voet weer richting de oude stad en nemen onderweg de bus richting Termini het hoofdstation van Rome, daar hebben we lekker zitten eten. Het station had veel weg van een luchthaven wat is het daar groot.
Om 14:30 kwam Karin aan, we besloten ook voor haar nog wat eten te halen en het Colosseum te gaan bekijken.
Inmiddels werd de lucht dreigend en uitgerekend nu na al die warme droge dagen begon het te regenen.

Bij het Colosseum aangekomen was het weer droog, het was indrukwekkend, hoewel van binnen wel veel weg was.
We hebben er gefilmd en zijn toen naar buiten gelopen richting City Antica, Remco besloot naar de camping te gaan hij nam niks meer op en dat was zonde
Met Karin en Carmen de archeologische vondsten gezien, wat was dat mooi en het uitzicht op de hele oude stad was indrukwekkend, het begon inmiddels erg te onweren en wij doken
gauw de kelders in van het paleis van Nero.
Wat waren die ondergrondse gangen groot en mooi, ook de tuinen waren schitterend, inmiddels was het tegen de avond en droog geworden.
Na wat gegeten te hebben de metro genomen en vervolgens de trein terug.
Aangekomen in Anguillara reed er natuurlijk weer eens geen bus, bij een hotel naar binnen gegaan en die beste man belde de camping die ons laat in de avond nog kwam ophalen
Remco keek nog uiterst verbaasd dat wij toch nog thuis konden komen

• 09 Juni 2010 - 13:02

Jose:

He Lucien, Remco en Carmen al jullie verhalen gelezen. Echt mooi. Ook mooie foto's, leuke site, welkom terug en gefeliciteerd met het behalen van jullie reis

Verslag uit: Italië, Rome

Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

Lucien: Jaren geleden ging ik met goede vrienden (Huub, Connie, Frans en Margot) en natuurlijk ook Remco mee naar Zuid-Frankrijk, waar wij bevangen werden door het fietsvirus. Bij thuiskomst besloten we exact 4 jaar geleden om een Santos trekkingbike te kopen en hebben die toen gelijk in die mooie meimaand uitgeprobeerd in de Pyreneeën. Inmiddels ben ik ook met een goede collega/vriend Arthur naar Santiago geweest, een geweldige ervaring was dit. Gelijk erna werden er plannen gemaakt om weer een mooie tocht te maken en dat werd dus Rome. In Brig sluit Carmen Lehner de zus van...aan, klasse! Ik verheug me erop en wil bij deze Marinus, Piet, Geralda en Suzan bedanken voor het vullen van deze site. Remco: geïnspireerd door de geweldige fietservaringen van Lucien naar Santiago, ook een trotse bezitter van een Santos-fiets en samen meerdere schitterende fietstochten gemaakt in de Pyreneeën met Lucien, wil ik nu ook een pelgrimstocht op de fiets afleggen. Niet de bestemming, maar de reis zelf als doel om tot mijzelf te komen. Carmen: Meine Motivation ist es mal was aussergewöhnliches zu tun. Aus dem Alltag herauszubrechen. Den Einklang mit der Natur zu erleben. Eine zeit erleben wo die wichtigsten Grundbedürfnisse zählen und aller Ueberfluss wegbleibt. Zu spüren wo Grenzen sind und diese zu überwinden. Ich freue mich in der Gruppe auf dem Weg zu sein, auf Entdeckungen und auf gemeinsame Erlebnisse. Innerlich Entspannung zu finden durch die körperlichen Anstrengung und der Nähe zur Natur. Der Weg als Ziel.

Actief sinds 20 Maart 2010