14 mei; Verjaardag Carmen - Reisverslag uit Bürchen, Zwitserland van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu 14 mei; Verjaardag Carmen - Reisverslag uit Bürchen, Zwitserland van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu

14 mei; Verjaardag Carmen

Door: Carmen, Lucien en Remco

Blijf op de hoogte en volg Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

14 Mei 2010 | Zwitserland, Bürchen

Marinus: “Vandaag is onze derde pelgrim, Carmen Lehner, jarig. Vanaf volgende week fietst zij met Lucien en Remco mee naar Rome.

Carmen, Herzlichen Glückwunsch zum Geburtstag. Wollen Sie vielleicht heute abend etwas beiträge auf dieser Website?”

----------------
Voor de thuis blijvers Lucien en Remco zijn gisteren met de trein naar Brig gegaan. Hier hebben ze bij Karin geslapen. Vandaag vieren ze samen met Carmen haar verjaardag.

Vandaag dus geen fietsverslag. Wel hebben onze pelgrims bij de verschillende reisverslagen hun foto's geplaatst.

Vanochtend lekker uitgeslapen en een goed ontbijt genomen, om 11:00 uur zijn we het huis uitgegaan, lopend naar het station.
Karin kocht tickets tot Visp en kaartjes voor de postbus naar Bürchen.

In Visp aangekomen hebben we nog een plantje meegenomen en namen de bus richting Bürchen. We hadden allebei onze Rome-shirts aan waar Karin een foto van maakte. Bij aankomst liepen we naar het chalet waar Carmen al ons tegemoet kwam rennen. Ze had ons zien aankomen en was totaal 'uberrascht'.

Na het geven van het shirt die ze gelijk aantrok, werd door Carl de biertjes op tafel gezet. Andrea, Christof, de ouders, Elsi en Waldemar kwamen ook met zelfgebakken gebak. Gelijk werden we naar beneden gedirigeerd om haar nieuwe aanwinst te aanschouwen: een hele mooie fiets met een goede uitrusting. Carl ging gelijk de fiets uitproberen, vloog naar beneden en klom snel het dorp in naar boven totdat hij voorbij restaurant Alpenrösli uit het zicht was.

Daarna kwamen de schnapsjes op tafel en was het al gauw gezellig. Om 18:00 uur zijn we naar het restaurant Alpenrösli gelopen.
Alles was mooi versierd er hingen overal mueslirepen met de kilometerbordjes erbij, na 45 km een reep en zo ging dat verder tot eindpunt Rome. De Hollandse serveerster Esther kende Lucien nog en die voorzag ons van heerlijke Prosseco. De maaltijd was geweldig met overheerlijke flessen Dole. Echt, wat een heerlijke wijn toch... Carmen had een geslaagde verjaardag en wij genoten ook. Om 23:00 uur bracht moeder Theresa ons weer naar beneden naar Naters en gaan morgen een welverdiende rustdag nemen!

• 14 Mei 2010 - 13:00

Carmen:

Lieber Marinus, Herzlichen Dank für Deine Glückwünsche zum Geburtstag.
    Es war eine riesen Ueberraschung, dass Lucien und Remco nach hier Bürchen gekommen sind. Wirklich super Ueberraschung.

• 14 Mei 2010 - 13:08

Piet En Geralda:

Zuerst Carmen, herzlichen Glückwünsche zu deinem Geburtag! Wir wünschen dich einen schönen Tag zu und alles Gutes. Schnell wirdst du mitreisen mit die zwei Verruckter. Viel spaB!

RemGeut! Wat een avonturen weer in dat barre weer. De een in De Biel en ander zit in Staad! Loes bijna een zwitser vermoord, staat ook weer slorig op je CV.
    Maar geweldig hoe jullie doortrappen. We bellen elkaar snel even.
    Hugs van ons

• 14 Mei 2010 - 16:11

Susan Rastin:

Hallo Boys, even een kort berichtje vanuit Eemnes. Ik heb zoveel bewondering voor jullie! Wat een snert weer hebben jullie alleen maar en toch blijven doorgaan. Petje af hoor! Alweer 2 weken onderweg. Tijd gaat snel voorbij. Carmen, congratulation on your birthday today. Have a nice day and next week a good trip with the Dutch cowboys!!!
    Even een geruststelling: hier is het weer ook zwaar klote!!! Regen en kou.....dus maak je geen zorgen! Wij ervaren zo'n beetje hetzelfde...... Beetje opgebeurd? hahaha Groetjes xx

• 15 Mei 2010 - 11:20

Piet:

Erg leuk nu met alle foto's erbij!

Verslag uit: Zwitserland, Bürchen

Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

Lucien: Jaren geleden ging ik met goede vrienden (Huub, Connie, Frans en Margot) en natuurlijk ook Remco mee naar Zuid-Frankrijk, waar wij bevangen werden door het fietsvirus. Bij thuiskomst besloten we exact 4 jaar geleden om een Santos trekkingbike te kopen en hebben die toen gelijk in die mooie meimaand uitgeprobeerd in de Pyreneeën. Inmiddels ben ik ook met een goede collega/vriend Arthur naar Santiago geweest, een geweldige ervaring was dit. Gelijk erna werden er plannen gemaakt om weer een mooie tocht te maken en dat werd dus Rome. In Brig sluit Carmen Lehner de zus van...aan, klasse! Ik verheug me erop en wil bij deze Marinus, Piet, Geralda en Suzan bedanken voor het vullen van deze site. Remco: geïnspireerd door de geweldige fietservaringen van Lucien naar Santiago, ook een trotse bezitter van een Santos-fiets en samen meerdere schitterende fietstochten gemaakt in de Pyreneeën met Lucien, wil ik nu ook een pelgrimstocht op de fiets afleggen. Niet de bestemming, maar de reis zelf als doel om tot mijzelf te komen. Carmen: Meine Motivation ist es mal was aussergewöhnliches zu tun. Aus dem Alltag herauszubrechen. Den Einklang mit der Natur zu erleben. Eine zeit erleben wo die wichtigsten Grundbedürfnisse zählen und aller Ueberfluss wegbleibt. Zu spüren wo Grenzen sind und diese zu überwinden. Ich freue mich in der Gruppe auf dem Weg zu sein, auf Entdeckungen und auf gemeinsame Erlebnisse. Innerlich Entspannung zu finden durch die körperlichen Anstrengung und der Nähe zur Natur. Der Weg als Ziel.