1e Etappe; 'Gedoopt' - Reisverslag uit Ooij, Nederland van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu 1e Etappe; 'Gedoopt' - Reisverslag uit Ooij, Nederland van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu

1e Etappe; 'Gedoopt'

Door: Marinus namens Lucien Geutjes en Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

02 Mei 2010 | Nederland, Ooij

15:19 uur. De GSM van Marinus gaat; Broeder Lucien meldt zich. De eerste etappe zit erop.
Vanmorgen zijn de Rome T-shirts aangegaan, nerveus voor de tocht die voor de pedalen ligt. Om 08:15 uur vertrekken Lucien en Remco bij de ouders van Lucien. Zus Marieke legt het historische moment op de video vast. Om 09:15 uur begint het echt. De Pelgrimstocht naar Rome is begonnen.
Na Doorn begint het te regenen. Gelukkig staat de eerste stop gepland bij Huub in Leersum. De borden ‘DE UITWEG’ en ‘NAAR ROME’ wijzen onze Pelgrims de weg. Huub staat ze al op te wachten. Zijn eerste vraag is “Wat willen jullie hebben; een Duvel of een kop koffie?”. De keuze valt op de koffie. Na een gezellige zit weer de fiets op en de regen in. Huub gaat mee. Hij wil zeker weten dat ze de Betuwe ingaan. Tot de veerpont over de Lek bij Elst fietsen ze samen. Het regent nog steeds. Bij de pont nemen ze afscheid. Lucien krijgt als afscheidscadeau de fietshelm van Huub op zijn hoofd gedrukt. Achteraf is hij hier ontzettend blij mee. De regen heeft zo minder effect.
Na de Lek volgt de Betuwe. Bloesem en ganzen bepalen het uitzicht. Bij Dodewaard onder een viaduct wordt de route nog even bekeken; ‘Even droog staan.’ Bij Lent zijn de kleren echt doorweekt. In een café even een rust. De eigenaar met zijn maat staan achter de gokkast. Lucien en Remco zijn de enige klanten. De kop koffie warmt het koude lijf weer wat op. Het doel voor vandaag is Gennep te halen. Dat is dus nog even fietsen. Voor de zekerheid wordt de bed&breakfast in Gennep gebeld, maar daar neemt niemand op. Besloten wordt om naar een alternatief uit te wijken. Een bed&breakfast in Ooij wordt gebeld. Hier kunnen ze terecht. Om 14:15 uur wordt dit nieuwe einddoel voor vandaag bereikt. De GPS op de fiets van Remco geeft 61.7 km aan. Als cartograaf wil Remco na afloop een kaart van de gevolgde route tekenen.
De eigenaresse van de bed&breakfast is een aardige vrouw. Een kamer en douche zijn de eerste behoeften. Ook biedt zij aan om de natte kleren in de droger te drogen. Maar er is meer behoefte aan een warme douche. Lucien brengt 45 minuten onder de warme kraan door.
Andere gasten van de bed&breakfast zijn per paard onderweg. Deze 2 paardenmeiden luisteren vol ontzag dat onze Pelgrims op de fiets onderweg zijn naar Rome.

Later hebben we nog even contact. De Vrienden liggen dan al in bed. Moe en nat. Voor het avondeten besloten ze naar een 3 km verderop gelegen restaurant te lopen. Vandaag is het echter een ‘doop-dag’. Nog maar nauwelijks op weg begint het weer te regen. Koud en nat wordt restaurant ‘Oortjeshekken’ bereikt. Na een bord overheerlijke ossenstaartsoep maar weer terug. Alles is zeiknat. De kleren liggen over alle kachels in de bed&breakfast te drogen. Morgen weer een dag.

• 03 Mei 2010 - 08:55

Arjan Poppe:

Mooi eerste verhaal! Klinkt vooral nat... Heel veel succes!

• 03 Mei 2010 - 10:43

René Van Esch:

Hoi Lucien en Remco,
    Zo dus de 1e dag zit erop. Slecht, nat weer je moet maar zo denken het kan er alleen maar beter op worden, toch? Ik reageer vanaf de camping 't Schorre in Nieuwvliet Zeeuws Vlaanderen het weer is hier van hetzelfde, het lijkt wel compleet Herfst. Jongens heel veel succes en mooi, beter weer.
    Gr. René

• 03 Mei 2010 - 16:02

Nienke:

mis. dubbel
    Luus(en Marinus). Weer op naar de ZON, helaas zijn er ook weer veel druppels om onder door te fietsen. Goede reis!

• 03 Mei 2010 - 16:44

Pietjo:

Veel regen leidt naar Rome lijkt het wel! De lek heb je ook al gehad, dus nu voorwaarts. Mooi verhaal, dat wordt weer lachen met jullie. Ik kijk nu al uit naar de volgende verslagen. Heel veel succes!!!

Verslag uit: Nederland, Ooij

Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

Lucien: Jaren geleden ging ik met goede vrienden (Huub, Connie, Frans en Margot) en natuurlijk ook Remco mee naar Zuid-Frankrijk, waar wij bevangen werden door het fietsvirus. Bij thuiskomst besloten we exact 4 jaar geleden om een Santos trekkingbike te kopen en hebben die toen gelijk in die mooie meimaand uitgeprobeerd in de Pyreneeën. Inmiddels ben ik ook met een goede collega/vriend Arthur naar Santiago geweest, een geweldige ervaring was dit. Gelijk erna werden er plannen gemaakt om weer een mooie tocht te maken en dat werd dus Rome. In Brig sluit Carmen Lehner de zus van...aan, klasse! Ik verheug me erop en wil bij deze Marinus, Piet, Geralda en Suzan bedanken voor het vullen van deze site. Remco: geïnspireerd door de geweldige fietservaringen van Lucien naar Santiago, ook een trotse bezitter van een Santos-fiets en samen meerdere schitterende fietstochten gemaakt in de Pyreneeën met Lucien, wil ik nu ook een pelgrimstocht op de fiets afleggen. Niet de bestemming, maar de reis zelf als doel om tot mijzelf te komen. Carmen: Meine Motivation ist es mal was aussergewöhnliches zu tun. Aus dem Alltag herauszubrechen. Den Einklang mit der Natur zu erleben. Eine zeit erleben wo die wichtigsten Grundbedürfnisse zählen und aller Ueberfluss wegbleibt. Zu spüren wo Grenzen sind und diese zu überwinden. Ich freue mich in der Gruppe auf dem Weg zu sein, auf Entdeckungen und auf gemeinsame Erlebnisse. Innerlich Entspannung zu finden durch die körperlichen Anstrengung und der Nähe zur Natur. Der Weg als Ziel.

Actief sinds 20 Maart 2010