14e Etappe, Mooie Alpentocht met een hindernis - Reisverslag uit Naters, Zwitserland van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu 14e Etappe, Mooie Alpentocht met een hindernis - Reisverslag uit Naters, Zwitserland van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu

14e Etappe, Mooie Alpentocht met een hindernis

Door: Lucien en Remco

Blijf op de hoogte en volg Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

17 Mei 2010 | Zwitserland, Naters

Vanochtend met pijn en moeite opgestaan, gisteravond iets te gezellig in de pub, we hebben wat bijgekletst en daarna gezellig met Piet de eigenaar van Brasserie 17 op de foto, we kregen nog een heerlijk gesponsorde halve liter Rugenbrau.
Uiteindelijk hadden we toch ook gefietst en sloegen de biertjes toe, om 22:30 afgetaaid naar bed.
Vanochtend dan in de bar ontbeten, nog een foto gemaakt en nog even langs Fons die ons verwelkomde met een kop koffie, het werd erg gezellig en we moesten toch echt gaan. Om niet veel tijd te verliezen en omdat we gister hetzelfde traject al hadden afgelegd besloten we de 20 km tot spiez met de trein af te leggen en daar de route naar wallis op te pakken, dit alles ook omdat onze oorspronkelijke route over de Grimselpas niet door kon gaan, vanwege vele sneeuw gesperrt.
Bij station aangekomen moesten we bij diverse op de fotos, met die bepakte fietsen, een gezin uit India en een Zwitsers en Engels stel waren geintresseert waar de reis naar toe ging.
In Spiez aangekomen, hadden we een prachtige tocht, het was fris maar heerlijk fietsweer, we reden langs bloemrijke weide en reden recht op de hoge Niese af, de tocht ging van >Spiez naar Wimmis, en klom zo langzaam omhoog het Kandertal in, soms vlak, dan weer pittig, maar altijd schitterende vergezichten en altijd het geluid van die koeienbellen, via Reichenbach was het klimmen tot bijna 1000 meter en toen ging het naar Fruttigen, daar hebben we ook een stuk trein moeten nemen om de Lotschbergtunnel in te komen, uit de tunnel bij Hohtenn zijn we uitgestapt en waren in wallis, het was aan deze kant van de alpen zonnig en 10 graden warmer,alleen een heel sterke weste wind, we moesten van 1100 meter zakken naar beneden, echt prachtig en totaal weer anders dan het Berner Oberland, het had al mediteraanse invloeden en overal waren de krekels luid te horen, teken van de zomer?
via Steg ging het langs de Rhone naar Raron, daar moesten we de brug over en wat zag ik daar....? een heel oud fiatje 1100 een bekende en ja hoor de pa van Karin en zijn vriend Jules, we schudden de handen en keken bewonderd naar de oude oldtimers een citroen uit 30 ,dit fiatje en hij nam ons mee in de garage voor een Vaillant uit de jaren 50, al gauw werden we uitgenodigd om naar zijn verzameling te kijken, een dorp verder op in Baldschieder, hij gaf me de route op papier en gingen toen vooruit, daar stonden echt schitterende oldtimers helemaal opgebouwd door Jules en Carl
Een porsche een peugeot uit 30 een Morris, een mercedes, citroen en triumph, daar werden we na het aanschouwen getrakteerd op een halve liter en het bekijken van fotos van het bouwen ervan, hierna moesten we naar het plaatselijke cafe voor een sluit tapje, al gauw kwamen vrienden van hun erbij met dezelfde hobby en werd het te gezellig, met bijna lege magen ging het toch werken, na wat glazen later op de fiets voor de laatste 13 km naar Naters, prachtige tocht voor Luus die lachte gierde brulde, Remco had het nu zwaar, het was naar zijn benen gezonken.
aangekomen bij Karin stond er een lekker kaasfondue klaar met plaatselijk bijpassend wijntje, nu snel het bed in en morgen laatste rustdag

Vandaag 64 km afgelegd

• 17 Mei 2010 - 20:26

Meupie:

Hoi jongens, even wat dagen te lezen ingehaald. Wat een verhalen en remco hoop dat je tas niet te erg stuk is! Gelukkig begint het mooie weer een beetje te komen en volgens mij genieten jullie nog steeds volop! Leuk die onverwachte dingen zoals een concert en de afwijkingen van de route en wat lief dat je ook even bij Fons bent geweest. Weer blijft hier ook kwakkelen en nu hebben Mark en Marianne me uitgenodigd om naar Cyprus te komen daar zitten ze in een mega villa. Dus ik ga donderdag tot zondag een paar daagjes de zon op zoeken! Jullie ook veel plezier, volgens mij lopen jullie nog steeds voor op schema! Liefs Marieke

• 17 Mei 2010 - 20:30

Carmen Lehner, Lucien Geutjes En Remco Froon :

meupie ,wat snel nadat ik het verhaal erop heb gezet, we hebben het goed naar de zin maar ga zo slapen, ko...
    Jij heel veel plezier in cyprus, heel veel liefs

• 17 Mei 2010 - 20:55

Dennis:

Ik ben blij ende verheugd te lezen dat er meer bier vloeit dan dat het regent. Ben nu al benieuwd hoe de rustdag wordt ingevuld....

Cheers, Dennis

• 17 Mei 2010 - 20:58

Piet:

Gelukkig lopen jullie ook goed op veel biertjes! Wat een grappige ontmoeting met Carl en die mooie karretjes. Daar wil ik
    ook wel een keertje kijken! Maar dan liever niet met de fiets. Doe Karin de hartelijke groeten van ons! Morgen lekker rusten. Ciao

• 18 Mei 2010 - 06:48

Esther:

veel plezier met Carmen onderweg.t,is toch wel iets gezelliger als er een vrouwtje bij is en ik denk dat je iets minder hard gaat fietsen.Nu maar hopen dat de wind gaat liggen,en dat er een warm zonnetje achter de wolken tevoorschijn komt.

• 18 Mei 2010 - 07:52

Peter Vd Burg:

Leuke verhalen.
    En weer een top prestatie...

Gr,
    Peter vd Burg

• 18 Mei 2010 - 08:54

Connie & Huub:

Zo te zien op de foto's en zo jullie verslagen te lezen gaat alles gestaag. Ja Luus je bent nu op bekent terrein. Hoe anders is dat op de fiets toch?? De pass naar Burchen is dan toch wel iets steiler en langer. Doe Carmen de groeten van ons en wij hopen dat jullie een goede herstart met z'n 3en zullen hebben. Toi, toi, toi.

• 21 Mei 2010 - 08:13

Ron:

Weten jullie zeker dat je in Zwitserland zit Happy inn Lodge?? en waarom lees ik nergens dat je wel eens bier drinkt? :-)

Trap ze.

Verslag uit: Zwitserland, Naters

Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

Lucien: Jaren geleden ging ik met goede vrienden (Huub, Connie, Frans en Margot) en natuurlijk ook Remco mee naar Zuid-Frankrijk, waar wij bevangen werden door het fietsvirus. Bij thuiskomst besloten we exact 4 jaar geleden om een Santos trekkingbike te kopen en hebben die toen gelijk in die mooie meimaand uitgeprobeerd in de Pyreneeën. Inmiddels ben ik ook met een goede collega/vriend Arthur naar Santiago geweest, een geweldige ervaring was dit. Gelijk erna werden er plannen gemaakt om weer een mooie tocht te maken en dat werd dus Rome. In Brig sluit Carmen Lehner de zus van...aan, klasse! Ik verheug me erop en wil bij deze Marinus, Piet, Geralda en Suzan bedanken voor het vullen van deze site. Remco: geïnspireerd door de geweldige fietservaringen van Lucien naar Santiago, ook een trotse bezitter van een Santos-fiets en samen meerdere schitterende fietstochten gemaakt in de Pyreneeën met Lucien, wil ik nu ook een pelgrimstocht op de fiets afleggen. Niet de bestemming, maar de reis zelf als doel om tot mijzelf te komen. Carmen: Meine Motivation ist es mal was aussergewöhnliches zu tun. Aus dem Alltag herauszubrechen. Den Einklang mit der Natur zu erleben. Eine zeit erleben wo die wichtigsten Grundbedürfnisse zählen und aller Ueberfluss wegbleibt. Zu spüren wo Grenzen sind und diese zu überwinden. Ich freue mich in der Gruppe auf dem Weg zu sein, auf Entdeckungen und auf gemeinsame Erlebnisse. Innerlich Entspannung zu finden durch die körperlichen Anstrengung und der Nähe zur Natur. Der Weg als Ziel.

Actief sinds 20 Maart 2010