16-e etappe: Remco spoort weer helemaal! - Reisverslag uit Vercelli, Italië van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu 16-e etappe: Remco spoort weer helemaal! - Reisverslag uit Vercelli, Italië van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu

16-e etappe: Remco spoort weer helemaal!

Door: Piet namens Carmen, Lucien en Remco

Blijf op de hoogte en volg Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

20 Mei 2010 | Italië, Vercelli

De eerste nacht in de tent viel erg zwaar voor Remco. Hij heeft letterlijk geen oog dichtgedaan. De camping lag langs een spoorlijn en vanmorgen vroeg kende Remco de volledige dienstregeling van de lijn Brig-Milaan uit zijn hoofd. De plaatselijke kerkklok hielp hem bepalen wanneer er een trein langskwam.
Nadat de haan drie keer gekraaid had en de klok zeven keer sloeg kropen de drie pelgrims uit hun tenten. De één uiteraard wat moeizamer dan de ander. Vooral de goederentrein van 7.08 uur (stipt op tijd) denderde nog even als laatste herinnering aan een vreselijke nacht door Remco's kop heen.

In de morgen hebben we alle drie lekker gedoucht, de spullen en de tent ingepakt en om 8.30 uur ontbeten. Na twee sterke bakken koffie om de oogleden te openen, een gevulde croissant en een tosti ham-kaas voor iedereen volgde de tocht uiteindelijk naar Arona om vervolgens het Lago Maggiore vaarwel te zeggen.

Meteen kregen we al een kuitenbijter te pakken, een kolletje waar het bord meldde dat deze 10% was. We vlogen alle drie naar boven alsof het niets voorstelde. Ook Carmen stond haar mannetje en danste als een dartele hinde over de Italiaanse wegen. In Borgomanero hebben we veel drinken gekocht omdat niet alleen de wegen omhoog liepen maar de temperaturen ook, wel tot 25 graden. We moesten ons regelmatig insmeren en zijn al aardig bruin en verbrand.

Vervolgens liep de weg door het gehucht Gattinara (hetgeen ook 'naar gat 'betekent) langs een kilometers lange weg, door de meest troosteloze dorpjes en zelfs langs rijstvelden waar geen ziel te bekennen was. De slapeloze nacht was er niets bij. Onderweg was er veel plastic afval en andere ondefinieerbare dingen te bekennen die de pelgrims liever niet in hun zuivere geest wilden aanschouwen. De stakingen in Amsterdam en Utrecht leken vergaande gevolgen in Italië te hebben gehad.

Uiteraard werd Lucien onderweg voor de zoveelste keer ondergescheten, dit keer vol op zijn hand!. Daar is volgens Remco een kosmische uitleg voor. Lucien vraagt regelmatig of Remco een biertje wil. Deze herinnert hem er dan aan dat hij wat moet minderen. Omdat hij slecht luistert wordt hij er van bovenaf er aan herinnerd dat hij dit toch moet doen. Dus beste Utreg -fans: voor de FC betekent dit dat er binnenkort nog meer kannetjes bier voor jullie over zijn als die lange gaat minderen uit angst onder gepoept te worden.

Na het poep-incident veronderstelde Lucien dat Remco achter hem fietste en dacht hem er eens flink uit te rijden met een gangetje van tegen de 25 km/uur. Lucien kon niet omkijken vanwege het drukke verkeer en na een tijdje dacht hij maar eens te moeten stoppen omdat de 'arme Carmen' anders wel heel ver zou achterblijven.... Toen Lucien vervolgens stopte en stomverbaasd achter zich keek bleek het Carmen te zijn die hem had bijgebeend! Remco was ergens rustig gaan plassen en zag het tafereel in de verte glimlachend aan.

Enfin, uiteindelijk in Vercelli aangekomen. Na een tocht van 72 km hebben we hier voor het eerst weer de aansluiting op de via Francigena. In Vercelli gingen we in de plaatselijke kathedraal op zoek naar de pastoor om een stempel te halen, maar helaas was er niemand. Even verderop liepen we een Duitse lerares tegen het lijf en twee tienermeiden die ons de VVV konden wijzen. Daar hebben we ons stempel gekregen en het adres voor een goedkoop hotelletje. Er is geen camping en ook geen spoorlijn, dus dat is geen optie voor Remco. Ons onderdak doet erg armzalig aan. In het stadje zijn we wat gaan drinken en hebben een Italiaans ijsje na genomen. Nu zitten we in het hotelletje om een laatste biertje te vatten voordat we gaan slapen.
Het was een bijzondere dag!

Carmen: Klasse wie du mit Lucien ein Witz gemacht hattest und ihm überholt hast! Entschuldige wir schreiben alles auf holländisch.
Schlaf wohl und vielleicht nächste mal auf deutsch.Viel spaB!

• 20 Mei 2010 - 20:33

Piet:

Loesje, dat je een scheet was wisten we al! Prachtig hoe Carmen je te grazen had! Remco: ik regel een baantje bij de ns voor je (of als opa bij Flodder)

• 20 Mei 2010 - 20:42

Dennis:

Onder het motto "I'm a chooka train!" begrijp ik dat jullie als een trein zijn gegaan vandaag. Op gang komende locs die uiteindelijk als een diesel gaan lopen, zolang er maar wat gerstenat wordt opgestookt.

Voor de fietstocht zelf niet getraind, maar voor een trein kun je ook niet trae(i)nen!

Genietze voor morge!

Dennis

• 20 Mei 2010 - 21:05

Ruud En Ria:

remco ik weet wat het is om naast een spoorlijn in een tent te slapen ook ik heb dat mee gemaakt. dus bij de volgende camping eerst luisteren of er treinen in de buurt zijn ander weer een slapenloze nacht
    maar ik blijf trots op jullie

• 21 Mei 2010 - 07:25

Arjan:

Ik dacht, ik kom gezellig een nachtje met m'n stoomlocomotief langs :-) maar je had me dus opgemerkt Remco?

• 21 Mei 2010 - 08:03

Zusje:

Super hoe jullie het alledrie doen.
    Carmen ik ben trots op je! Geniet van de mooie tocht!!!

• 21 Mei 2010 - 08:21

Ron:

Vraag ik waarom ik nergens lees dat je bier drinkt in een vorig verslag en dan zie ik dat je hier wel bent geweest op de foto!!
    Ik zal maar niet vragen om te vertellen wat je wel eens eet!! Ben bang voor de foto die dan geplaatst wordt.
    Trap ze.

• 21 Mei 2010 - 18:21

Taco:

Beste mensen de kannetjes zullen niet minder worden, eg nie , die lange heb eg bezine nodig hoor....verder zoals vanouds veel succes op de fiets en keep going...rood witte groeten :-))

• 21 Mei 2010 - 18:27

Sandra:

Nou, het lijkt er op of het allemaal wel weer mee schijnt te zitten, zie steeds weer stralende zonnetjes verschijnen.
    GOGOGOGOGO!!!!

• 22 Mei 2010 - 15:27

Connie En Huub:

hallo pelgrims! Super hoor Carmen. Stelt niks voor die italiaanse colletjes vergeleken met de zwitserse Alpen. Zonder dolle keigaaf dat je dit doet! Jongens jullie zijn al zo ver. MET RESPECT!! Veel reisplezier. Enne...Pietjo je proza is weer mooi! Net als toen weet je nog...? Liefs Con en Huub

Verslag uit: Italië, Vercelli

Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

Lucien: Jaren geleden ging ik met goede vrienden (Huub, Connie, Frans en Margot) en natuurlijk ook Remco mee naar Zuid-Frankrijk, waar wij bevangen werden door het fietsvirus. Bij thuiskomst besloten we exact 4 jaar geleden om een Santos trekkingbike te kopen en hebben die toen gelijk in die mooie meimaand uitgeprobeerd in de Pyreneeën. Inmiddels ben ik ook met een goede collega/vriend Arthur naar Santiago geweest, een geweldige ervaring was dit. Gelijk erna werden er plannen gemaakt om weer een mooie tocht te maken en dat werd dus Rome. In Brig sluit Carmen Lehner de zus van...aan, klasse! Ik verheug me erop en wil bij deze Marinus, Piet, Geralda en Suzan bedanken voor het vullen van deze site. Remco: geïnspireerd door de geweldige fietservaringen van Lucien naar Santiago, ook een trotse bezitter van een Santos-fiets en samen meerdere schitterende fietstochten gemaakt in de Pyreneeën met Lucien, wil ik nu ook een pelgrimstocht op de fiets afleggen. Niet de bestemming, maar de reis zelf als doel om tot mijzelf te komen. Carmen: Meine Motivation ist es mal was aussergewöhnliches zu tun. Aus dem Alltag herauszubrechen. Den Einklang mit der Natur zu erleben. Eine zeit erleben wo die wichtigsten Grundbedürfnisse zählen und aller Ueberfluss wegbleibt. Zu spüren wo Grenzen sind und diese zu überwinden. Ich freue mich in der Gruppe auf dem Weg zu sein, auf Entdeckungen und auf gemeinsame Erlebnisse. Innerlich Entspannung zu finden durch die körperlichen Anstrengung und der Nähe zur Natur. Der Weg als Ziel.

Actief sinds 20 Maart 2010