15e etappe: Vier keer Bella, maar toch in Italia!! - Reisverslag uit Rome, Italië van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu 15e etappe: Vier keer Bella, maar toch in Italia!! - Reisverslag uit Rome, Italië van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu

15e etappe: Vier keer Bella, maar toch in Italia!!

Door: Piet namens Carmen, Lucien en Remco

Blijf op de hoogte en volg Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

19 Mei 2010 | Italië, Rome

Gisteren hebben we heerlijk uitgerust. Remco had lekker gekookt (10 verschillende groentes) en Karin had veel fruit gekocht om onze krachten weer aan te laten sterken.

Nu met het voltallige CALURE -team bij Karin geslapen en lekker ontbeten en bijgekletst. Wat later dan gepland stapten we rond 9.00 uur op de fiets.
De ochtend begon namelijk met dikke pech. We wilden de Bernhardpas over maar door de sneeuw was die nog dicht. Bernhard heeft al nooit gedeugd! Er zou wel een postbusje rijden naar Martini (ong 90 km) die onze fietsen mee kon nemen. We hadden graag over de pas willen rijden. Vooral Remco had er de smoor over in want hij had deze route al helemaal uitgedacht langs de via Francigena en hij had van tevoren al een landkaart gemaakt van de hele reis. Die route moest nu aangepast worden.
Karin heeft vanmorgen 4x moeten bellen met de vraag of we ergens met de fietsen mee konden en werd telkens naar een andere maatschappij doorgestuurd. Totdat vanuit Italië het verlossende maar teleurstellende woord kwam: No possibile, niente, no no, bicicletta no!

Het enige alternatief was met de trein van Brig door de Simplon-pas naar Domodossola, een schattig klein plaatsje in Italië. De tweede pech was dat de trein in Brig vlak voor onze neus wegreed en we dus een uur langer moesten wachten om uiteindelijk om 10.45 uur de trein te pakken en om 11.05 uur in Domodossola aan te komen.

Daarna snel op de fiets, voor de eerste keer op 'die Italiaanse bóoodem'. Helaas konden we dus niet op eigen kracht Italië binnenrijden, maar de teleurstelling werd al gauw weggenomen door het prachtige weer (28 gr), de mooie -door de regen opgefriste -groene omgeving en de heerlijke zomerse lucht van bloemen. De weg was al gauw prachtig om te volgen langs wat men de bloemen-riviera noemt. De lucht ruikt mediterraans, de magnolia's bloesemen als een gezonde balsem voor je lichaam en zo was het een genot te fietsen. Remco wilde al een bloem-lezing geven, maar komt morgen aan de beurt om het dagverslag door te geven.

We vervolgden onze fleurige route naar Lago di Mergozzo, waar een prachtig schilderachtig dorpje Mergozzo tegen de berg aan ligt en vol met palmbomen langs het meer kabbelt. De weg leidt naar het volgende mooie meer: Lago di Maggiore. We stopten bij Baveno, een klein plaatsje waar Lucien al eerder geweest is en met Max Castrop een pizza had gegeten. Dat smaakte naar meer. We hadden een prachtig uitzicht op de drie eilanden: Isola Bella, Isola Madre en Isola Superiore.

In 1993 was Lucien met Piet en Geralda al eens vanuit Zwitserland op Isola Bella geweest. Hij was toen zijn paspoort vergeten en moest Italië binnengesmokkeld worden. Nog weer eerder was hij er met zijn ouders geweest. Voor Lucien dus een ware déjà vu. Reden genoeg om op een terrasje van een karafje rode wijn en de eerste Italiaanse pizza te genieten. Het werd vanzelf ietsjes te laat en om 15.30 uur gingen we op stap om een camping te zoeken. In de volle zon met T-shirt en korte broek reden we langs het Lago naar Stresa, waar we een paar mooie foto's hebben genomen. Tal van palmbomen, exclusieve hotels en bloementuinen. Onderweg was het soms druk, er zijn niet echt fietspaden en dat was even wennen.

Om 19.00 uur kwamen we op de camping Solcio de Lesa aan en hadden de tenten al snel opgezet. Nu opgefrist kijken we voldaan terug op een 63 km lange fietstocht waarbij de teleurstellingen alweer vergeten zijn en Carmen de boys prima kan bijhouden (of was het andersom?)
Morgen op naar de Via Francigena!!! En Remco, pak de pen alvast maar op voor morgen!!

• 19 Mei 2010 - 18:43

Dennis+Natasja:

Heren (en dame),

Dan eindelijk Italia! Het feest kan beginnen:
    pasta, antipasta, macaroni, spaghetti, parmaham, pizza, rosé, rode wijn, lasagna, bertoli, tomato, mooie vrouwen, mamma mia....

Jammer van die Bernhard, blijft een rare pingvogel.

Leuk om jullie weer op de fiets te volgen en te genieten van de mooie plaatsjes onderweg.

Dennis

• 19 Mei 2010 - 19:44

Jan En Marty:

Hoi Remco.
    Eindelijk kamperen, dus de tent niet voor niets meegenomen.
    Ook mooi weer. eindelijk worden die melkflessen bruin.
    Slapen zal wel even anders zijn, maar dat hoort bij pelgrims.
    Groetjes J&M

• 20 Mei 2010 - 08:55

Ron Kramer:

Hoi Lucien,

Ik ben weer terug vanuit Zwitserland en je bent inderdaad zoals je eerder al vertelde langs het dorp Mollens bij Sierre gepasseerd waar ik verleden week gezeten heb. Waar je nu bent(Baveno Lago Maggiore) ben ik verleden jaar geweest en inderdaad ook prachtig. Schiet al weer op zie ik en jij en je maatje gaan zeker het einddoel bereiken. Heel veel plezier en tot later.

Ron

• 20 Mei 2010 - 09:10

Mem:

super stoere wielrenners.na alle (z) regen van boven wenkt de heilige stad jullie aan tot spoed .de heilige vader wacht vol spanning en ongeduld zyn beproefde en doorweekte pelgrims in zyn armen te sluiten alle hoge piefen heeft hy opgeroepen om nu eens sralend weer voor jullie te gaan bezorgen'zodat rome onvergetelyk zal zyn.mocht de heilige vader een uiltje knappen(hy is tenslotte toch hoog bejaard) dan krygen jullie van ons allen de grootste zegen voor de enorme prestatie en het enorme doorzettingsvermogen dat jullie door alle weersomstandigheden gepresteerd hebben,.veel fietsknuffels van de ouwegies

Verslag uit: Italië, Rome

Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

Lucien: Jaren geleden ging ik met goede vrienden (Huub, Connie, Frans en Margot) en natuurlijk ook Remco mee naar Zuid-Frankrijk, waar wij bevangen werden door het fietsvirus. Bij thuiskomst besloten we exact 4 jaar geleden om een Santos trekkingbike te kopen en hebben die toen gelijk in die mooie meimaand uitgeprobeerd in de Pyreneeën. Inmiddels ben ik ook met een goede collega/vriend Arthur naar Santiago geweest, een geweldige ervaring was dit. Gelijk erna werden er plannen gemaakt om weer een mooie tocht te maken en dat werd dus Rome. In Brig sluit Carmen Lehner de zus van...aan, klasse! Ik verheug me erop en wil bij deze Marinus, Piet, Geralda en Suzan bedanken voor het vullen van deze site. Remco: geïnspireerd door de geweldige fietservaringen van Lucien naar Santiago, ook een trotse bezitter van een Santos-fiets en samen meerdere schitterende fietstochten gemaakt in de Pyreneeën met Lucien, wil ik nu ook een pelgrimstocht op de fiets afleggen. Niet de bestemming, maar de reis zelf als doel om tot mijzelf te komen. Carmen: Meine Motivation ist es mal was aussergewöhnliches zu tun. Aus dem Alltag herauszubrechen. Den Einklang mit der Natur zu erleben. Eine zeit erleben wo die wichtigsten Grundbedürfnisse zählen und aller Ueberfluss wegbleibt. Zu spüren wo Grenzen sind und diese zu überwinden. Ich freue mich in der Gruppe auf dem Weg zu sein, auf Entdeckungen und auf gemeinsame Erlebnisse. Innerlich Entspannung zu finden durch die körperlichen Anstrengung und der Nähe zur Natur. Der Weg als Ziel.