22e etappe: Na een snelle rit liep het even spaak. - Reisverslag uit Lucca, Italië van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu 22e etappe: Na een snelle rit liep het even spaak. - Reisverslag uit Lucca, Italië van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu

22e etappe: Na een snelle rit liep het even spaak.

Door: Piet namens Carmen, Lucien en Remco

Blijf op de hoogte en volg Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

27 Mei 2010 | Italië, Lucca

Gisteravond hebben we voor het eerst weer eens lekker ons eigen potje gekookt op de Camping di Carara. Met een gaspitje je eigen pasta maken en heerlijk relaxed eten heeft toch ook wel weer wat.
In de avond dreigde het weer slechter te worden en duistere wolken pakten zich samen. We hadden de tenten voor alle zekerheid extra vastgemaakt.

Tijdens het ochtendkrieken stonden we om 7 uur op en het had gelukkig totaal niet geregend en het was bij dreigen gebleven. We pakten onze tenten in (dit gaat steeds vlotter) en aten aan de bar van de camping een croissantje en vertrokken om 8.30 uur.

Het was fris buiten, maar toch lekker fietsweer van zo'n 19 graden. De eerste 24 km liepen vlot langs de kust en we werden vergezeld door een licht briesje en wat wolken. Toch steeg de temperatuur met een paar graden en gingen we met een fikse versnelling het binnenland in.

De wegen reden heerlijk en de Toscaanse omgeving werd almaar mooier met beboste lanen.In Camaiore haalden we ons stempel in een abdij, waar nu een theologische school in gevestigd is, de studio teologico interdiocesono (dat je 't even weet).
De bergen doemden vervolgens op en donkere wolken achtervolgden ons. Het kon elk moment gaan gieten en dus trapten we steeds sneller door om droog in Lucca aan te komen.

Het bleef lekker weer om te fietsen en we doken de heuvels in. Een kleine klim tot 300 mtr hoogte met 5-7% stijging was eenvoudig te doen voor ons. De inmiddels gespierde kuiten lachten er om en we genoten van het prachtige landschap, dat je gelijk herkende van schilderijen en foto's. Leuke dorpjes en glooiende heuvels waar de eerste uitstekende toppen van cipressen zich vertoonden. Ook wij voelden ons uitstekend en top!

We bereikten Montemagno, waar we mooi uitzicht hadden over de heuvels en wegen die we net hadden doorkruist. Op een muurtje bekeken we dat panorama en lunchten met brood en frisdrank.
Hierna hadden we nog maar 20 km te gaan naar Lucca en die vlogen voorbij. Lucien knalde maar door want hij wilde droog overkomen en was bang dat als hij stopte zijn benen voor eeuwig zouden verzuren. Toch moest hij dan af en toe wachten op de andere twee en filmde Carmen en Remco als ze weer bij kwamen. Zo worden er ook nog leuke live-beelden gemaakt.

We reden om 13.30 uur al de stadsmuren van de prachtige vesting-stad Lucca binnen en hadden het nog steeds droog gehouden. Het leek een beetje op Naarden Vesting. Ons oog viel op twee fietsenzaken en in eentje daarvan wilden Lucien een mooi T-shirt kopen waar de stad mooi op stond afgebeeld. Een lichtblauw shirt met zakken achterop voor drinken en eten. Maar ondanks het feit dat de Geut al 7 kilo kwijt is bestond zijn maatje niet. Italië kent alleen kleine mannetjes en geen lange. Gelukkig voor Carmen was haar maat er wel en zij heeft een shirtje gekocht.

We trokken de stad verder in door leuke straten en steegjes op zoek naar een slaapplek. We kozen voor een hotelletje want de eerste regendruppels vielen en het werd nu echt slechter. Bovendien waren er geen campings in de buurt. Plots ontdekte Carmen dat er spaken los waren geraakt van haar fiets. Nota bene in Zwitserland nieuw gekocht en nu liepen ze er al af.
Des te meer een reden om niet naar een camping te rijden. We zochten eerst een hotel in het boekje van Remco. We vonden aan de oostkant van Lucca hotel Bernardino en pakten daar uit. Het hotel kijkt uit op 4 kerken met blauwe koepels. Daarna terug naar de fietsenzaken waar we eerder geweest waren en gelukkig kon een mannetje voor 15 euro het wiel in een uurtje herstellen. Hij plukte gewoon wat spaken van een ander wiel.

Tijd nu om de stad te verkennen en we vonden het mooie plein (piazza) in Lucca, waar vroeger een amfitheater heeft gestaan. We namen een lekker foccacia broodje en een salade en dronken een Toscaans wijntje.
Vandaag hebben we snel en hard 66 km gereden langs mooie slingerende wegen. Morgen willen we Sienna halen, maar dat is best een eindje weg nog. Hopen dat dat lukt. Nu nog even de mooie stad verkennen.Ciao.

• 27 Mei 2010 - 19:29

Nienke:

Fietsers, ik was een tijdje niet op de site geweest maar zo snel te lezen gaat het jullie lekker voor de wind.
    Groet uit een wat kouder zeist!

• 27 Mei 2010 - 19:48

Connie En Huub:

hallo pelgrims! Dat is super toevallig! In hotel Bernadino hebben wij ook overnacht toen wij op de motor door Toscane reden. Wonderschoon Toscane! Als jullie morgen op het plein in Sienna staan neem dan 5 min. de tijd om even stil te staan bij het eeuwenoude Piazza del Campo in de vorm van een schild en de traditionele palio sedert 1287. Achter het plein heb je een mooie Duomo di Sienna waar je zeker n kaarsje moet branden. Wij hier in de kou krijgen ongelooflijk veel heimwee naar dat belle Italia. Loes: Mafra zijn gearriveerd uit Saint Cyprien la plage en hebben het koud hier. Wij gaan vanaf nu jullie met zn allen volgen. Denk aan het boek in naam van de roos en natuurlijk de Da Vinci code. Geniet allen van de geschiedenis, cultuur, natuur, kunst en opera! Sterkte morgen! Love C en H.

• 27 Mei 2010 - 20:01

Marinus:

Dagelijks even een blik op jullie site. Hierbij steeds blij dat wij mogen meebeleven hoe jullie pelgrimstocht verloopt. Carmen, Lucien en Remco nog een paar dagen en de Sint Pieter ligt aan jullie voeten. Ga zo door!

• 27 Mei 2010 - 21:06

Piet En Geralda:

Voor ons is het ook een her-beleving van een mooie tocht door Toscane een paar jaar terug. En met de auto ws al ver dus des te meer respect voor jullie prestaties! Pisa mis je niet zoveel aan, iedereen houdt zijn fototoestel daar gewoon scheef om ons in de waan te laten dat die toren omvalt. Lucca en Siena zijn prachtig. Nou Romuluus, Remcus en Carmen Electra: op naar de Poop!

• 28 Mei 2010 - 05:27

Sandra:

Hij gaaat lekker!!! Nog even en jullie hebben "Bestemming bereikt".

Groetjes!!!!

• 28 Mei 2010 - 17:57

Hans Peter:

Strijders,

Heb een aantal dagen moeten missen, maar heb dat vandaag op mijn 'gemakkie' effe bijgelezen. Mensen wat heb ik een enorm veel respect voor jullie en ik gieniet enorm van jullie belevenissen.
    Ik moet wel zeggen dat ik die Utregse 'Geut' een beetje begin te missen. De liederen
    'retteketet zei tante Jet' en 'Utreg me stadsie' klinken heel anders zonder Luus.
    Hou jullie reis in de gaten.
    Fietse en tot gauw.

groeten,
    Hans Peter

• 29 Mei 2010 - 08:18

Ron:

HP doe normaal, heb nu 3 weken geen gezoem in mijn oren;-)
    Maar het is een volhouder die "Lange"

Verslag uit: Italië, Lucca

Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

Lucien: Jaren geleden ging ik met goede vrienden (Huub, Connie, Frans en Margot) en natuurlijk ook Remco mee naar Zuid-Frankrijk, waar wij bevangen werden door het fietsvirus. Bij thuiskomst besloten we exact 4 jaar geleden om een Santos trekkingbike te kopen en hebben die toen gelijk in die mooie meimaand uitgeprobeerd in de Pyreneeën. Inmiddels ben ik ook met een goede collega/vriend Arthur naar Santiago geweest, een geweldige ervaring was dit. Gelijk erna werden er plannen gemaakt om weer een mooie tocht te maken en dat werd dus Rome. In Brig sluit Carmen Lehner de zus van...aan, klasse! Ik verheug me erop en wil bij deze Marinus, Piet, Geralda en Suzan bedanken voor het vullen van deze site. Remco: geïnspireerd door de geweldige fietservaringen van Lucien naar Santiago, ook een trotse bezitter van een Santos-fiets en samen meerdere schitterende fietstochten gemaakt in de Pyreneeën met Lucien, wil ik nu ook een pelgrimstocht op de fiets afleggen. Niet de bestemming, maar de reis zelf als doel om tot mijzelf te komen. Carmen: Meine Motivation ist es mal was aussergewöhnliches zu tun. Aus dem Alltag herauszubrechen. Den Einklang mit der Natur zu erleben. Eine zeit erleben wo die wichtigsten Grundbedürfnisse zählen und aller Ueberfluss wegbleibt. Zu spüren wo Grenzen sind und diese zu überwinden. Ich freue mich in der Gruppe auf dem Weg zu sein, auf Entdeckungen und auf gemeinsame Erlebnisse. Innerlich Entspannung zu finden durch die körperlichen Anstrengung und der Nähe zur Natur. Der Weg als Ziel.

Actief sinds 20 Maart 2010