24e - etappe: Nieuw zadel in Siena - Reisverslag uit Rome, Italië van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu 24e - etappe: Nieuw zadel in Siena - Reisverslag uit Rome, Italië van Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon - WaarBenJij.nu

24e - etappe: Nieuw zadel in Siena

Door: Susan namens Carmen, Lucien en Remco

Blijf op de hoogte en volg Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

29 Mei 2010 | Italië, Rome

Gisteren in San Gimignano geslapen voor maar 70 euro met z'n drietjes in 1 kamer! Om 22.00 uur, erg laat dus, gingen we eten in dit te gekke romantisch plaatsje op een plein, omringt door torens en oeroude huizen. Hele oude lantaarns verlichtten het plein en de naar beneden steilgaande straatjes. Daar stond een vrouw viool te spelen, o.a. nummers van Verdi, Puchini en Mozart. Ondanks moeheid genoten wij van de hele ambiance, de lekkere sla en pasta, bier en heel veel aqua minerale.

Vanochtend om 7.00 uur gingen de luiken letterlijk en figuurlijk open. De markt op het plein was al begonnen! Na een lekkere, frisse douche, zijn wij de stad ingetrokken en het werd al gauw warm. We kochten 6 bananen en gingen ontbijten op het plein. Koffie, croissants en stempelen in een bar. We trokken langzaam heel steil naar beneden. Lucien wilde heel snel zijn kapotte zadel vervangen in Siena en na een steile afdaling vervolgden we de weg. Remco besloot alleen te rijden via Francigena, maar Carmen en Lucien besloten om te draaien, om zo snel mogelijk naar Siena te rijden.

Lucien en Carmen volgden de weg naar Poggibonci. Remco ging het binnenland in via Col de Elsa.
Al gauw bereikten Lucien en Carmen Poggibonci. Hier kochten ze bij LIDL voldoende drinken. Nu maar hopen dat Remco in Niemandsland ook zo snel mogelijk drinken kan inslaan.

In Mont Riggoni kwamen ze heel toevallig Remco weer tegen. Enorm genietend van de schitterende natuur onderweg, konden ze in Poggibonci stempelen in een bar. Inmiddels hadden Lucien en Carmen 3 stempels en Remco nog niets. (slecht geregeld en niemand aanwezig op zijn route).

We vervolgden de weg en gingen de stad uit. Stevige klim van 12%. Eenmaal in de afdaling kwamen we langs schitterend groot bloemveld met allemaal klaprozen. "Susan, dit zou jij zo mooi vinden"....hahaha! Lucien heeft dit allemaal gefilmd en 4 Duitsers stonden vol bewondering te kijken naar onze fietsen en onze zware baggage.

Vanaf Mont Riggoni fietste Remco weer met ons mee.Enorm veel klims naar Siena. Het was continue klimmen bij een temperatuur van 30 C. We moesten doortrappen, want om 12.30 uur houden ze overal siesta en Lucien wilde nu toch wel heel graag een nieuwe zadel. In Siena zochten ze naar fietsenzaak ROSSI. Net onder de poort van de stad door en dan 20 meter aan je linkerhand is ROSSI. En ja hoor, net op tijd! Zadel eraf en Lucien kon kiezen uit 3 modellen. "Geef mij maar die ene van 20 euro". Lucien kreeg ook nog een schitterend wielershirt cadeau met de naam van ROSSI erop, italiaanse vlag en foto's erop van Siena.

Weer lekker zittend in de zadel, gingen we op zoek naar een lekkere lunch locatie. Rond 13.30 uur gingen we heerlijk lunchen in een mooi restaurant tegenover de kerk met uitzicht op de Dom en haar mooie torens. Want Siena is gelegen op 3 heuvels. Veel steile straatjes en heuvels. We hadden inmiddels vandaag 45 km gefietst. We hebben Siena bekeken en we keken onze ogen uit. Wat schitterend hier! Je weet niet wat je ziet. Domtoren knalwit met bladgouden torens, mooie beeldhouw-werken, trappetjes omhoog.....

Om 16.30 uur zijn we weer weg gegaan. De stad uit en bergafwaarts naar een volgend dorpje. En hier zitten we nu voor de nacht. We zitten nu in ISOLA D'ARBIA. In een gasthuis slaapt Remco op zolder. Kleding uitgewassen, kon echt niet meer, zo vies. We gaan straks eten en bijtijds slapen. In totaal nu 1900 km gefietst! Nu nog zo'n 215 km naar Rome. Hopen over 3 dagen Rome te bereiken.

• 29 Mei 2010 - 19:15

Martin En Margot:

Carmen, Lucien en Remco,

Heel veel plezier komende dagen in Rome.
    Want jullie gaan het nu zeker wel halen.
    Groetjes

• 29 Mei 2010 - 20:29

Ferry:

Klasse mensen, nog een klein stukkie, en jullie zijn er. Geniet er van de laatste dagen !!!

• 29 Mei 2010 - 20:58

Piet:

Gelukkig een betere dag vandaag! Knap dat Remco even voor zichzelf kon kiezen en gelukkig Luus dat je weer gewoon kan zitten. En nog een shirtje gratis ook. Geniet van deze mooie stad en dan toch al weer veel dichter bij het Grote Doel.
    en Susan: Geweldig verhaal! Is leuk om te doen, he?

• 29 Mei 2010 - 21:12

Marinus:

Carmen, Lucien en Remco:
    Cum tacent, clamant (= wanneer ze zwijgen, roepen ze). Nog 3 dagen te gaan en dan gaan we jullie verhalen missen. Nog heel veel succes met de laatste loodjes.
    Susan: je hebt het vandaag prachtig verwoord.

• 30 Mei 2010 - 10:35

Zusje:

Heel veel succes met de laatste loodjes! Wij wensen jullie fantastische dagen in Rome. Dik verdiend!!
    Boettie ben trots op je!!! Liefs van ons

• 30 Mei 2010 - 11:19

Melinda:

Hallo Toppers,

Heb jullie even een weekje niet kunnen volgen ivm eigen vakantie maar wat is het leuk om te zien hoe ver jullie al zijn en wat een avonturen jullie meemaken. Nog heel veel suc8 en hou vol Rome is in zicht! Liefs Melin

• 30 Mei 2010 - 12:10

Meupie:

en de witte wijn van San Gimignano geproefd: die is echt super! wat een verhalen weer zeg maar..... jullie zijn er bijna. Hier komt het weer met bakken uit de hemel en is het weer koud dus geniet maar lekker van het zonnetje! Liefs Marieke

• 30 Mei 2010 - 12:44

Connie En Huub:

loes, remco en carmen! De laatste loodjes! Geweldig! Nog n paar dagen en het doel is bereikt! Diep respect voor jullie! Geniet nog even van het avontuur. Hier missen jullie niets! Regen met bakken uit de lucht en Loes die slagbomen gaan nog steeds heen en weer! Lachen de zonnebloemen jullie nog steeds toe? Loes wil je namens mij n kaarsje aansteken in het Vaticaan? Lieve groet van ons en wij volgen jullie op de voet. C&H

• 30 Mei 2010 - 20:07

Marinus:

He Susan, Vreselijk jammer dat we niets van de tekst van zondag 30 mei meer terug hebben kunnen vinden. Echter kop op! Er zijn ergere dingen.

En voor de lezers van deze site; jullie zullen wat langer moeten wachten. I.v.m. een kennelijk technische storing is de gehele tekst van vandaag verdwenen en moet Susan weer helemaal opnieuw aan de slag. Anderhalf uur werk is helaas voor niets geweest.

Ook de 'thuis' pelgrims gaan over hoge bergen en door diepe dalen.

• 30 Mei 2010 - 21:02

Astrid:

Hè luus wat gaan jullie goed en wat een verhalen, prachtig, wacht nu ook elke dag op een nieuw verhaal en avontuur, wat een power en doorzettingsvermogen, een diepe buiging op zijn plaats, geniet van jullie reis en aankomst in Rome, kusjes

• 30 Mei 2010 - 22:32

Piet:

Susan, het zal wel nachtwerk worden, balen dat de tekst wegvloog.
    Kleine troost is dat de drie het waard zijn, maar zoal Marinus het mooi zegt: ook voor de thuisvolgers is het soms zwaar! Sterkte!!!

Verslag uit: Italië, Rome

Carmen Lehner, Lucien Geutjes en Remco Froon

Lucien: Jaren geleden ging ik met goede vrienden (Huub, Connie, Frans en Margot) en natuurlijk ook Remco mee naar Zuid-Frankrijk, waar wij bevangen werden door het fietsvirus. Bij thuiskomst besloten we exact 4 jaar geleden om een Santos trekkingbike te kopen en hebben die toen gelijk in die mooie meimaand uitgeprobeerd in de Pyreneeën. Inmiddels ben ik ook met een goede collega/vriend Arthur naar Santiago geweest, een geweldige ervaring was dit. Gelijk erna werden er plannen gemaakt om weer een mooie tocht te maken en dat werd dus Rome. In Brig sluit Carmen Lehner de zus van...aan, klasse! Ik verheug me erop en wil bij deze Marinus, Piet, Geralda en Suzan bedanken voor het vullen van deze site. Remco: geïnspireerd door de geweldige fietservaringen van Lucien naar Santiago, ook een trotse bezitter van een Santos-fiets en samen meerdere schitterende fietstochten gemaakt in de Pyreneeën met Lucien, wil ik nu ook een pelgrimstocht op de fiets afleggen. Niet de bestemming, maar de reis zelf als doel om tot mijzelf te komen. Carmen: Meine Motivation ist es mal was aussergewöhnliches zu tun. Aus dem Alltag herauszubrechen. Den Einklang mit der Natur zu erleben. Eine zeit erleben wo die wichtigsten Grundbedürfnisse zählen und aller Ueberfluss wegbleibt. Zu spüren wo Grenzen sind und diese zu überwinden. Ich freue mich in der Gruppe auf dem Weg zu sein, auf Entdeckungen und auf gemeinsame Erlebnisse. Innerlich Entspannung zu finden durch die körperlichen Anstrengung und der Nähe zur Natur. Der Weg als Ziel.

Actief sinds 20 Maart 2010